De beste manieren om je energieniveau te boosten tijdens de lunch

Wedden dat jij je de rest van de dag beter voelt?

Lees ook

Als je een kantoorbaan hebt, maak jij je er vast weleens schuldig aan: lunchen achter je bureau en acht uur lang vrijwel ononderbroken op je billen zitten. Het gevolg? In de namiddag heb je een enorme dip en moeten koppen koffie je helpen om je ogen open te houden en je productiviteit op peil te houden.

Tijd om hier iets aan te doen, tijdens je lunchpauze om precies te zijn. Hoe druk je het ook hebt; even weggaan bij je scherm is essentieel om ’s middags net zo goed te kunnen werken als in de ochtend. Doe wat oefeningen – ook als je niet veel tijd hebt – om je energieniveau een boost te geven. Wedden dat jij je de rest van de dag beter voelt? Enne, dan heb je dat sporten voor de dag ook weer gehad!

5 minuten tijd: snelwandelen/hardlopen

Als je op kantoor zit, snappen we dat je niet snel gaat hardlopen. Lees: zwetend weer achter je bureau kruipen. Ga in dat geval een blokje om en wandel op hoog tempo. Werk je daarentegen thuis, trek dan je hardloopschoenen uit de kast. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat vijf minuten hardlopen al zorgt voor een betere hersenactiviteit, vrolijker humeur en een betere nachtrust.

10 minuten tijd: desk yoga

Voel jij je futloos, dan kunnen drie of vier van de onderstaande oefeningen al voor veel verandering zorgen. Je doet ze gewoon achter je bureau of in de vergaderzaal, nét voordat iedereen binnenkomt.

15 minuten tijd: doe een powernap

Studies bewijzen dat mensen die een powernap doen minder snel geneigd zijn om naar drankjes te grijpen met veel suiker. Daarnaast zou een powernap zorgen voor meer creativiteit en minder gespannenheid. Doe – als je in de gelegenheid bent – een dutje voor 16.00 uur om te voorkomen dat je in de knoop komt met je reguliere nachtrust en slaap niet langer dan dertig minuten.

De perfecte work-out tegen rugpijn >

Beeld: Women’s Health UK | Beeld: iStock, YouTube

Laatste nieuws

Zie ook