Deze oefeningen moet je doen als je een kantoorbaan hebt

We wisten al dat de hele dag zitten niet goed voor je is, maar dankzij deze oefeningen is dat geen probleem meer!

Lees ook

Eerder deze week schreven we al over de effecten van een kantoorbaan op je gezondheid, en hoe lang je per dag moet besteden aan beweging als je een kantoorbaan hebt (dat artikel lees je hier). Maar wat is dan de goede sport om je kantoorbillen aan het werk te zetten? Zoek niet verder, want wij hebben het antwoord voor je! 

Work that ass

Het zijn eigenlijk maar drie kleine, makkelijke oefeningen die zorgen dat jij, ondanks dat je de hele dag zit, er toch mooie billen en een goede gezondheid op nahoudt. 

Oefening 1. Planken (30 seconden)

Personal trainer en fitness-expert Noam Tamir uit New York zegt er het volgende over: “Met deze oefening zet je je hele lichaam aan het werk. Voornamelijk je buikspieren.”

Oefening 2. Dead bug (20 herhalingen) 

Weet je niet hoe deze oefening werkt? Bekijk onderstaande video.  

Oefening 3. Single-leg bridges (12 herhalingen per been)

Bekijk een instructie voor deze oefening in onderstaande video. 

Lees ook: Zo lang moet je sporten als je een kantoorbaan hebt

Bron: Byrdie, Beeld: iStock

Laatste nieuws

Zie ook