Post-workout snacks om nog sneller af te vallen

Klinkt dat niet als muziek in de oren?

Lees ook

Probeer jij wat vet te verliezen of strakker te worden? Dan moet je naast je workouts natuurlijk ook goed op je voeding letten. Vooral na het sporten is het belangrijk om goede keuzes te maken, omdat je lichaam dan meer dan normaal behoefte heeft aan de juiste voedingsstoffen. Maar met welke snacks moet je je dit aanpakken, en daarmee óók nog eens je vetverbranding een boost geven? Women’s Health USA selecteerde de beste post-workout snacks voor je, die ook nog eens je vetverbranding aan het werk zetten. We noemen ze even op. 

Lekker snacken

Als je na het sporten koolhydraten gaat eten, zou je de kans kunnen lopen dat je moe wordt en in een dipje terecht komt. Wat je wel moet eten? Eiwitten. Het liefst tot een half uur na het sporten, omdat je spieren ze dan het hardst nodig zouden hebben. Volgens voedingsexpert Sharon Richter bouw je zo meer spiermassa op en word je sterker. En je weet wat ze zeggen: Spieren verbranden vet! Bekijk de beste snacks hieronder.

1. Chocolademelk. 150 calorieën aan chocolademelk (kies voor een variant met minder suiker), en eet er een paar nootjes bij voor gezonde vetten en een wat meer verzadigd gevoel. 

2. Stukjes appel of een klein banaantje met twee theelepels notenboter. 

3. Een één-persoons verpakking hummus met worteltjes. 

4. Naturel Griekse yoghurt met granola en verse besjes. 

5. Een handje ongezouten en ongebrande nootjes en gedroogd fruit. 

6. Een snee volkorenbrood met een half bakje hüttenkäse en tomaat. 

Lees ook: Jessica Alba: ‘Sporten sucks!

Bron: Women’s Health USA, Beeld: iStock

Laatste nieuws

Zie ook