Fit blijven tijdens je vakantie, zo doe je dat

Je hebt immers niet voor niets zo hard aan je beach body gewerkt.

Lees ook

De zomervakantie staat weer voor de deur en dat betekent dat de koffers weer van zolder worden gehaald. Na al dat trainen voor een bikinilijf, is het nu tijd om ‘em te showen. Hoewel vakanties juist zijn bedoeld om de teugels ietwat te laten varen, is het natuurlijk zonde om na twee weken weer bij het begin te beginnen. Het is namelijk ook mogelijk om fit te blijven, terwijl je vakantie viert. Hoe? Dat leggen we je hieronder uit!

1. Neem wat snacks mee voor onderweg

Met alle foodcounters op Schiphol komen we vaak daar al in de verleiding om ongezond te gaan eten. Daarnaast betaal je er ook nog eens de hoofdprijs voor, wat je vaak in het vliegtuig nog een keer overdoet. Neem dus wat nootjes, bananen of eiwitrepen mee, zodat je in ieder geval iets gezonds te snacken hebt.

2. Geniet van lokale specialiteiten

Tuurlijk moet je in Italië een pizza eten en in Spanje de lekkerste paella, maar zorg dat je ook wat gezonde dingen binnenkrijgt. Wanneer je de ene dag iets ongezonds neemt, ga dan de volgende dag voor en gezondere optie.

3. Stop niet bij het eerste wegrestaurant dat je ziet

Wanneer je met de auto op vakantie gaat, is het heel verleidelijk om bij het eerste de beste wegrestaurant te gaan eten. Kijk liever van tevoren waar een goede eettent zit, zodat je eventueel ook gezond eten kunt verkrijgen.

4. Beheersing is de key

Vooral wanneer je naar een All Inclusive resort gaat, is het zo verleidelijk om jezelf helemaal vol te proppen. Je hebt niet voor niets het hele jaar hard getraind voor dat geweldige lichaam, dus verpest het nou niet door jezelf helemaal misselijk te eten die twee weken dat je op vakantie bent.

5. Ga eens langs bij een foodmarkt

Het is ten eerste heel erg leuk omdat de locals hier ook komen, maar ook hebben ze hier de meest verse producten. En terwijl jij al die kraampjes afstruint, heb je ook alvast wat beweging te pakken. Kan je de rest van de dag op je strandbedje blijven liggen.

6. Neem de trap in het hotel

Dat je de lift kan pakken, betekent niet dat je ‘em ook moet pakken. Pak af en toe eens de trap om zo wat extra calorieën te verbranden.

7. Ga hardlopen op de boulevard

Vooral wanneer het nog vroeg in de ochtend is en nog niet iedereen wakker is, is het heerlijk om een rondje te gaan hardlopen.

8. Vraag om een minibar

Zo voorkom je dat je ’s avonds laat nog naar de snoepautomaat loopt. Doe er wat fruit en groenten in, zodat je altijd wat kunt pakken.

9. Zorg voor regelmaat

Probeer niet teveel af te wijken van het eetpatroon wat je hier volgt. Ontbijt jij altijd rond negen uur en dineer je rond zevenen, probeer dit dan ook op vakantie te doen.

Lees ook: 3x Zo kom je zo min mogelijk aan tijdens je vakantie

Bron: Men’s Health Beeld: iStock

Laatste nieuws

Zie ook