Top 3 granen die hardlopers zouden moeten eten

Ben jij een hardloper? Dan moet je dit absoluut aan je dieet toevoegen!

Lees ook

Nu glutenvrij en koolhydraatarm eten steeds populairder wordt, schrappen meer en meer mensen dit uit hun dieet. Wat ze soms vergeten is dat deze producten essentieel zijn als je bepaalde sporten of werk doet. Voor hardlopers zijn bepaalde granen dan ook ontzettend belangrijk in het dieet. Hieronder zie je de granen die je absoluut niet zou mogen schrappen voor een optimaal resultaat. 

1.  Volkoren tarme

Volkoren tarwe klinkt misschien gek, zo bovenaan de lijst, maar het is een vaak onderschat graan. Volkoren tarwe zit vol met vezels en proteïne. Daarnaast is het aangetoond dat het de kans op beroertes vermindert, de bloeddruk verlaagt en hartziektes en diabetes tegengaat. 

2. Haver 

Haver wordt graag als ontbijt gebruikt en is een graan voor de titanen. Het zit bomvol vezels, waaronder een vezel dat cholesterol tegengaat. Je kunt haver op allerlei manieren eten, dus er is voor ieder wat wils. 

3. Quinoa 

Dit is een licht en glutenvrij graan dat erg populair is onder de vegetariërs en iedereen met een gezonde lifestyle. Quinoa is één van de weinige plantaardige producten die alle aminozuren bevat die het lichaam niet zelf aan kan maken. Essentieel dus voor sporters! 

Lees ook: Wat de kleur van je slijm zegt over je gezondheid 

Bron: Women’s Running Magazine, Beeld: iStock

Laatste nieuws

Zie ook