5 ontbijtregels als je wil afvallen

Je ontbijt is een erg belangrijke factor als je wil afvallen. Volg deze vijf ontbijtregels en je zal merken dat gewicht verliezen makkelijker gaat.

Lees ook

Je ontbijt is een erg belangrijke factor als je wil afvallen. Volg deze vijf ontbijtregels en je zal merken dat gewicht verliezen makkelijker gaat. 

Eet genoeg proteïnen

Volgens een studie die gepubliceerd werd in de ‘American Journal of Nutrition’ zitten mensen die een ontbijt eten dat rijk is aan proteïnen langer vol en snacken ze minder gedurende de dag en ’s avonds. Vrouwen zouden zo’n twintig gram proteïnen binnen moet krijgen ’s ochtends.  

Ga voor vezels

Eet échte voeding. Voedingsmiddelen die veel vezels bevatten, vertragen de spijsvertering. Daardoor zit je langer vol en heb je meer energie. 

Voeg groenten toe

Als het om ontbijt gaat, focussen we ons niet genoeg op groenten en fruit. Voeg wat spinazie toen aan je omelet of maak eens een groene smoothie. 

Kies voor gezonde vetten

Je kunt je spijsvertering ook vertragen door gezonde vetten binnen te krijgen. Gezonde vetten zorgen ervoor dat je voldoende energie hebt om de ochtend door te komen. Voeg bijvoorbeeld noten toe aan je smoothie of omelet. 

Ga eens voor iets anders

Ontbijt hoeft niet per se ‘ontbijt’ te zijn. Eet eens taco’s met ei of met bonen en groenten of voeg stukjes appel en kaneel toe aan je Griekse yoghurt. Kortom: probeer te variëren. 

Lees ook:

5 gekke doch supergezonde ingrediënten voor je smoothie

Deze ontbijtjes bevatten veel suiker

Beeld: iStock, bron: Women’s Health

Laatste nieuws

Zie ook