Waarom je moet squatten

Of je nu een paar kilo's kwijt wil of de kont van Kim Kardashian wil: squats are the answer for everything.

Lees ook

Of je nu een paar kilo’s kwijt wil of de kont van Kim Kardashian wil: squats are the answer for everything. Vier redenen waarom je squats zou moeten doen. 

Je kan er rugpijn mee bestrijden

Vaak pijn in je rug? Squats kunnen een oplossing zijn. Je maakt je rugspieren namelijk sterker. Ga voor een bankje staan en squat naar beneden tot je kont het bankje raakt. Zorg wel dat je heupen stabiel blijven en je buikspieren aangespannen. 

Je valt er van af 

Hoe meer je herhaalt, hoe meer vet je verbrandt. Probeer dan ook één of twee keer per week zes sets van vijf herhalingen te doen, met een gewicht dat je makkelijk kan dragen.

Je krijgt een Kim Kardashian kont

Anders dan bij afvallen, kies je nu voor een zwaar gewicht en herhaal je de oefening wat minder. Doe drie tot vijf sets van tien herhalingen en span je bilspieren goed aan. 

Je gaat sneller lopen

Als je sneller wil lopen, moet je je spieren verstevigen en kracht opbouwen. Doe daarom één of twee keer per week squats met een zwaar gewicht. Doe vijf sets van vijf herhalingen.

Lees ook:

Beeld: iStock, bron: nina.be

Laatste nieuws

Zie ook