5x voeding waar je moe van wordt

Constant moe? Newsflash: het ligt niet alleen aan je drukke schema. Er zijn bepaalde voedingsmiddelen die je uit kunnen putten. Zoals deze vijf.

Lees ook

Constant moe? Newsflash: het ligt niet alleen aan je drukke schema. Er zijn ook bepaalde voedingsmiddelen die je uit kunnen putten. Zoals deze vijf:

Havermout

Gewone, simpele havermout is erg goed. Maar als je er ahornsiroop aan toevoegt of voor havermout kiest waar ze smaak aan hebben toegevoegd en dus toegevoegde suikers, stijgt je bloedsuikerspiegel heel snel waardoor je later een dip krijgt.

Noten

Het probleem met noten: je eet er al snel te veel. Door het vet raakt je stofwisseling overbelast en kunnen bepaalde hormonen die slaap opwekken een boost krijgen.

Veggie chips

Deze zoute sticks zijn vaak alleen gemaakt van aardappelmeel, een verfijnde koolhydraat die zorgt dat je je slaperig voelt als je er te veel van eet.

Rode wijn

Uit onderzoek blijkt dat als je wijn drinkt voor het slapengaan, je slaapcyclus wordt verstoord. Ook al val je sneller in slaap van een of twee glazen, je slaap is maar van korte duur. Bovendien is alcohol dehydraterend waardoor je vermoeid raakt en je focus verliest.

Koffie

Als je slaapproblemen hebt, kijk dan eens kritisch naar je koffiegebruik. Neem je eerste kop koffie later in de ochtend wanneer je levels van het stresshormoon cortisol stabiel zijn. En drink geen koffie meer na drie uur ’s middags.

Lees ook:

Bron: Women’s Health

Laatste nieuws

Zie ook