3 bewegingen voor een sterkere rug

Maak je rug sterker met deze makkelijke bewegingen. Om de beste resultaten te behalen, moet je de routine drie keer herhalen en twee keer per week doe

Lees ook

Perfectioneer je postuur met deze makkelijke bewegingen. Om de beste resultaten te behalen, moet je de routine drie keer herhalen en twee keer per week doen. 

Superman

Met deze beweging werk je aan je rug, schouders, armen en buikspieren. 

Ga op je knieën zitten en zet je handen op de mat. Strek je linkerarm uit naar voren op schouderhoogte en je rechterbeen naar achter op heuphoogte. Hou dit één adem vast. Breng dan je linker elleboog naar je rechterknie. Doe dit alles tien keer en verander daarna van kant. Zorg dat je rug niet verzakt door je navel in te trekken.

Schouderveeg

Met deze beweging werk je aan je rug, schouders, armen en buikspieren.

Ga op je rug liggen met je voeten op de grond en knieën gebogen. Neem een gewicht in iedere hand. Strek je armen naar achter totdat ze boven de vloer zweven. Breng daarna je armen boven je borst, neem een pauze, en ga terug naar het begin. Doe dit tien keer. Wil je een platte buik? Hou je rug tegen de mat gedrukt zodat je ook je middel bezighoudt tijdens de workout.

Superwoman

Met deze beweging werk je aan je rug, schouders en kont.

Ga op je buik liggen met je armen naar voren gestrekt. Je benen hou je gestrekt, je tenen staan op de mat. Breng je ellebogen richting je heupen. Doe dit tien keer. Om je nek te beschermen, hou je je blik naar beneden gericht (zie foto hierboven).

Meer workouts:

Bron: goodhousekeeping.com

Laatste nieuws

Zie ook