Love is Blinds Danielle Ruhl deelt hoe ze 35 kilo afviel

'Ik wilde vooral gezond, maar ook lekker eten.'

Lees ook

In Love is Blind sprak deelnemer Danielle Ruhl al een paar keer openhartig over haar onzekerheden omtrent haar gewicht en lichaam. Ook deelde ze dat ze zo’n 35 kilo was afgevallen. Aan Women’s Health USA vertelt ze hoe ze afviel door gezond te eten. 

Onzeker

Met Women’s Health deelt Danielle dat ze tijdens haar middelbareschooltijd zo’n negentig kilo woog. “Ik was de enige in mijn familie die zwaarder was, en ik bleef mezelf maar vergelijken met mijn zus en broer”, vertelt ze openhartig. Ze vervolgt dat ze vaak werd gepest om haar gewicht. “Dit hield me tegen om een relatie aan te gaan. Nadat ik de universiteit had afgerond begon ik pas met daten. Ik was zo onzeker dat ik dacht dat een man nooit interesse in me zou hebben om hoe ik eruitzie – zelfs toen ik wat kilo’s was verloren dacht ik nog zo.”

Afvallen

Danielle deelt dat ze altijd dacht dat ze gezond at, en gaf haar metabolisme de schuld van haar gewicht. Ook geeft ze toe dat ze steeds schommelde met haar eetpatroon. “De ene keer at ik enorm veel en de andere keer at ik bijna niks.”

“Toen ik nog studeerde en voor de eerste keer echt probeerde af te vallen, deed ik dat op een ontzettend ongezonde manier. Ik telde eerst de calorieën die ik voorheen binnenkreeg en realiseerde dat dat zo’n 3000 calorieën per dag was. Ik besloot dat ik veel minder calorieën zou eten en dat ik een bepaalde hoeveelheid moest verbranden in de sportschool. Ik verloor 22 kilo, maar dat verloor ik niet op een manier die ik altijd vol zou kunnen houden.”

Aankomen

Toen Danielle was afgestudeerd en haar eerste baan had, lukte het Danielle niet om heel veel te sporten. “Ik kwam 31 kilo aan. Ik werkte in advertising en de dagen kunnen dan heel lang zijn. Door de gratis maaltijden die ik at, kwam ik veel aan.”

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door danielle ruhl-thompson (@dnellruhl)

Portion control

Danielle vervolgt dat ze het roer na een jaar omgooide. “Ik had meer structuur nodig en besloot me te verdiepen in portion control en een meal plan. Ik wilde gezond, maar ook lekker eten.” Danielle ging op vaste tijden eten, en at gezond en lette op de porties die ze binnenkreeg. Dit hielp haar enorm om op een gezonde manier af te vallen. “Gezond eten ging ook oprecht veel beter smaken.”

Ook focuste Danielle zich op haar mentale gezondheid. Zo laat ze weten dat als ze zich verdrietig voelt, ze juist veel gaat eten. Maar dat als ze zich anxious voelt, ze niks eet. “Mijn verdriet en anxiety beïnvloeden de manier waarop ik eet. Toen ik dat herkende, kon ik meer structuur aanbrengen in mijn leven.”

Vervangen

Danielle hield haar micro’s en macro’s bij in de MyFitnessPall-app. Ook verving ze witte noedels door quinoa en at ze meer groentes en proteïne. Ook nam ze altijd haar eigen eten mee naar werk, zodat ze niet verleid werd om wat ongezonds in de kantine te halen.

“Ook hield ik bij hoeveel water ik dronk. Ik realiseerde me dat ik veel te weinig dronk. Vaak als ik iets ging eten, had ik eigenlijk gewoon dorst. Nu probeer ik daarom ruim drie liter water per dag te drinken.”

Dagmenu

Ook deelt Danielle met Women’s Health wat ze nu op een dag eet. Ze ontbijt met een omelet zonder eidooiers met zongedroogde tomaten en spinazie. Daarbij drinkt ze groene thee. Als lunch eet ze kip met groentes. Haar diner bestaat uit vis met (gegrilde) groentes. Als tussendoortje gaat ze voor wat hartigs: “Ik heb niet altijd tijd om te snacken, maar ik vind het dan heerlijk om popcorn te eten. Ook ben ik dol op noten.” Als toetje neemt Danielle soms een paar bolletjes ijs.

Krachttraining

Danielle deelt ook dat ze voorheen alleen cardio deed in de sportschool en de krachttraining liever oversloeg. “Nu ga ik vier keer per week naar de sportschool en daar ga ik zo’n 4,5 kilometer hardlopen, gevolgd door 30 minuten krachttraining.”

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door danielle ruhl-thompson (@dnellruhl)

Gelukkig zijn

Ook deelt Danielle dat ze besloot met een therapeut te praten, omdat haar zelfbeeld heel negatief was – ook nadat ze was afgevallen. “Ik struggle nog steeds en ook mijn gewicht blijft wat schommelen. Maar ik ben nog nooit zo steady geweest, en ik ben gelukkig.”

Bron: Women’s Health | Beeld: Ser Baffo/Netflix

Laatste nieuws

Zie ook

Symptomen vleesboom

Veertig procent van de vrouwen heeft een vleesboom: dit zijn de symptomen

Het komt veel voor, maar slechts een klein deel van de vrouwen weet dat ze er één hebben
Keelpijn

Keelpijn? Zo ben je er binnen no-time vanaf

Het is weer zover: de herfst is er en we hebben weer last van keelpijn en verkoudheid. Wij hebben zeven tips hoe je je keelpijn kunt verzachten.