In shape: hoofdredactrice Hilde probeert Slim Living

In shape: hoofdredactrice Hilde probeert Slim Living

Summerbodies are made in winter. Daarom gingen Happy in Shape’s Hilde direct in het nieuwe jaar aan de slag met haar fit-doel. Lees mee hoe het haar verging en of het haar lukte bikini-klaar te worden.

Het doel 

Hilde: ‘Mijn doel? Dat zijn er eigenlijk twee. Na een gebroken enkel en gescheurde enkelbanden in de herfst is mijn sportregime van vier keer per week sporten compleet ingestort. Ik voel me slap en zo zie ik er ook uit. Daarbij ben ik al sinds een paar jaar (sinds de geboorte van mijn dochter) 5 kilo te zwaar. Ik eet gezond, drink niet zo veel en snoep minimaal. Ik moet dus echt een plan van aanpak hebben om nu eindelijk eens van die kilo’s af te komen en weer helemaal lekker en fit in mijn vel te zitten. Maar de echte beslissing om iets te gaan doen komt als ik een heel mooie spijkerbroek cadeau krijg. Ik krijg de broek niet eens over mijn heupen! Help! De sluiting bestaat niet uit knopen, maar uit een veter die kruislings geknoopt is. Zelfs als ik die veter er helemaal uithaal blijft de jeans steken op mijn benen.Die. Broek. Moet. Aan.’

De methode 

‘Ik geef me op voor een paar weken Slim Living. Slim Living zorgt ervoor dat je jouw doelen behaalt door middel van een persoonlijk trainings- en voedingsplan. Samen met personal trainers en een app die ik thuis kan gebruiken, kan ik dit doel bereiken. En een fijne plus: de trainingen vinden plaats in de gym van hotel W Amsterdam. Zo heb ik elke training toch even het idee dat ik met vakantie ben. Doel van Slim Living is dat je niet een paar weken gaat knallen en daarna weer in oude patronen vervalt, maar dat je echt een nieuwe en gezonde lifestyle creëert. Je krijgt dan ook persoonlijke begeleiding en je kunt je personal trainer op elk moment van de dag bellen of appen. Het programma begint voor iedereen met een intake zodat ze je kunnen wegen en meten en kunnen testen hoe fit je bent. Daarbij eet je de eerste veertien dagen koolhydraatvrij. Hiermee reset je je lichaam en kom je ook meteen van verslavende cravings af.’

De ervaringen

‘Ik kijk uit naar mijn intake, maar ben ook bang voor het getal op de weegschaal. Vijf dagen voor ik start begin ik daarom met een sappenkuur van The Cold Pressed Juicery. Niet op aanraden van Slim Living, maar ik voel me er goed en fit bij en ben meteen al twee kilo kwijt. Tijdens de eerste meetsessie wordt me ook verteld dat er een voor- en nafoto wordt gemaakt. Ik check m’n ondergoed. Hier had ik niet op gerekend en dus maak ik de foto zelf thuis in een bikini. Essentieel voor het proces zo zal later blijken. Voor ik echt begin aan mijn trainingen, download ik twee apps: de Slim Living-app waar mijn trainingen, schema, agenda en progressie in wordt bijgehouden en de Food-app, waarin ik mijn calorie-inname kan bijhouden.
De eerste oefeningen tijdens de intake zijn zwaar, maar gaan goed. Ik heb nog nooit zo geconcentreerd een squat of glute bridge uitgevoerd. Mijn personal trainer Danny legt uit: “We doen liever minder oefeningen met minder gewicht, maar helemaal perfect uitgevoerd, dan heel veel herhalingen die slecht worden uitgevoerd en zelfs blessures kunnen veroorzaken.”
Na de intake krijg ik een sportschema. Ik train twee keer per week een uur met personal trainers Danny en Rufus. Beide hebben een persoonlijk trainingsschema met andere oefeningen voor me klaarliggen. Ik ben een buitensporter en sport voor het eerst op bepaalde apparaten die ik nog nooit heb gebruikt. Zo staat er in mijn persoonlijke schema dat ik glute bridges op een bank moet doen, triceps push downs op een pulley-apparaat en ik doe armspieroefeningen met een lat pulldown-machine. Mijn programma bestaat niet alleen uit sportsessies, maar ook uit een nieuwe kijk op voeding.
In de Food-app staat mijn maximale calorie-inname op 1500 calorieën per dag. Alles wat ik eet, voer ik in en zo zie ik dus precies hoeveel ik nog kan eten om onder die 1500 calorieën te blijven. Mijn trainers kunnen meekijken en geven af en toe via WhatsApp commentaar. “Eet je wel genoeg eiwitten?” appt Danny me op een avond. En meteen erna krijg ik een hele reeks alternatieve eiwitproducten voor vegetariërs doorgestuurd: tempeh, linzen, zwarte bonen, kikkererwten en noten. Essentieel als ik zo veel sport. Vóór elke sessie nemen we mijn voedingspatroon door. Ik word meteen gestraft als ik een warme chocolademelk met slagroom heb besteld tijdens een dag winkelen met een vriendin. ‘Zinloze calorieën’ noemt Danny het. Hij heeft natuurlijk gelijk, maar ik vind het niet makkelijk om al het lekkers altijd te laten staan...’

De resultaten

‘Ik hou van sporten, dus mijn tweewekelijkse sessies zijn echt iets om naar uit te kijken.
Ik had nooit gedacht dat ik het sporten in een sportschool zo leuk zou vinden, maar het is fijn om te voelen dat je sterker wordt en van acht herhalingen ineens naar twaalf gaat. Ook met gezond eten gaat het steeds beter. Het bijhouden is nog wel een ding en ik begin vaak pasmet invullen vlak voor het avondeten.
Ik ben in gewicht niet veel kwijt, 2 kilo, maar, zegt Slim Living-oprichter Bas van Beest: “Het gaat niet om het getal, maar om hoe je je voelt!” En hij heeft natuurlijk gelijk, want mijn benen en billen zijn slanker en als ik in de spiegel kijk, ziet alles er strakker uit.’

Bikini-klaar?

‘Tromgeroffel... Mijn nieuwe spijkerbroek gaat aan! Ik krijg hem zelfs dicht en kan er ook in lopen en zitten (best wel essentieel). Ik maak een foto van mezelf in bikini en zie ook echt verschil. Daar kan geen weegschaal- getal tegenop! Bovendien is dit voor mij extra motivatie om mijn hardloopsessies in het park af te wisselen met oefeningen in de sport- school. En ik blijf mijn eten bijhouden in de app. Zo kan ik zonder schuldgevoel af en toe best een taartje eten, zolang ik onder die 1500-calorieëngrens blijf.’

Wat kost het: Een op een personal training met voedingsbegeleiding en coaching gedurende de week kan al vanaf €50 per sessie. Duo personal training (een trainer voor twee personen) inclusief voedingsbegeleiding en coaching gedurende de week kan al vanaf €35 per persoon per sessie. Voor meer informatie, klik hier

Tekst: Hilde Veeren  

Recent