4 gezonde namiddag snacks

4 gezonde namiddag snacks

Pfff, dat hongerige gevoel in de namiddag... We kennen het allemaal. Het liefst zou je meteen naar de snoepautomaat rennen. Maar hou je in dames, er zijn gezonde alternatieven die net zo lekker zijn (of toch bijna).

1. Rijstwafels met pindakaas en banaan

Smaakt net zo lekker als een stuk cheesecake (zolang je dit tegen jezelf zegt, geloof je het ook).

2. Wortelen met hummus

Een wortel bevat slechts zeven calorieën. Bovendien zijn ze lekker knapperig en smaken ze heerlijk met hummus, waarin ook maar dertig calorieën per vijftien gram zitten. Dus wat houd je tegen?

3. Amandelen

Noten bevatten veel gezonde vetten, mineralen en eiwitten. Vooral amandelen. Maar overdrijf niet: een handjevol is meer dan genoeg om je honger te stillen.

4. Gedroogd fruit

Gedroogde vijgen, dadels, abrikozen... Loopt het water je al in de mond? Oké, er zit natuurlijk suiker in fruit, maar af en toe heb je dat gewoon nodig. En het is in ieder geval gezonder dan een donut.

Lees ook: Mag je eten: 25 snacks onder de 80 calorieën

Bron: Nina.be Beeld: iStock


Recent


Gerelateerde artikelen