Getest voor, tijdens en na het hardlopen: Davitamon Sport

Happy in Shape's Anouk test Davitamon Sport Magnesium Forte, de energy gel en de recovery shake. Lees haar oordeel hier.

Lees ook

Nieuw voor sporty spices! Davitamon Sport ondersteunt je lichaam voor, tijdens, en na het sporten. Happy in Shape’s Anouk test Magnesium Forte, de energy gel en de recovery shake.

Of je nu sport om in balans te blijven, om af te vallen, voor de gezelligheid, of in training bent voor de marathon van Berlijn, een steuntje in de rug is altijd welkom. Met de sportvoeding van Davitamon ondersteun je je lichaam tijdens het sporten, zodat jij je eigen doel(en) kunt halen. Zo krijg je ondersteuning voor, tijdens en na het sporten. Happy in Shape’s Anouk is in training voor de marathon van Berlijn. Ze loopt nu 3x per week hard en dat kan best inspannend voor de spieren zijn. De magnesium in Davitamon ondersteunt de soepelheid van de spieren, zodat ze haar trainingen aan kan.

Let’s do this! Op naar de @berlinmarathon #sport #running #davitamonsport #endurence #opnaareenPR

Een foto die is geplaatst door Anouk Vos (@aevos) op

Mijn Daily Do

“Dagelijks slik ik de Magnesium Forte Time Release tabletten. Zo krijg ik al voor mijn duurlooptrainingen wat extra ondersteuning. Deze tabletten bevatten magnesium, wat goed is voor de spieren, en vitamine B2, B3, B5, B6, B11 en B12 wat helpt om de vermoeidheid te verminderen. Ik train nu zo’n 3x per week, waarvan ik een keer een lange duurloop doe en 2x interval-training. Vooral bij een interval, vraag je veel van je lichaam. Het is nu dan ook belangrijk om je lichaam en spieren een goede ondersteuning te geven. Sinds ik nu dagelijks Magnesium Forte slik, heb ik minder last van kramp en vermoeide spieren. Let wel: je moet uiteraard ook voldoende water blijven drinken.”

Davitamon Sport

Du(u)ring

“Helemaal bij een lange duurloop gebruikt je lichaam veel koolhydraten. Je merkt op een gegeven moment dan dat je geen zin meer hebt. Je voelt je moe en het kost je heel veel moeite om je pasfrequentie te behouden. Je verliest energie. Bij lange afstanden (d.w.z als ik meer dan 15 km ga lopen) gebruik ik halverwege een gelletje (Davitamon Sport Energy Gel ) om de koolhydraten aan te vullen weer voldoende energie te hebben voor de rest van de duurloop. Je kan dit elke 40 minuten doen om te helpen je ritme vast te houden (mocht je je afvragen wanneer je zo’n gelletje in moet nemen).”

Herstel vol energie

Na het sporten heeft je lichaam flink wat energie verbruikt en zijn je spieren goed getest. Je merkt dat vooral bij langere inspanning. Stel je hebt een duurloop waarbij je meer dan 2 uur aan het rennen bent, dan worden je spieren op de proef gesteld. Om spierherstel te ondersteunen, kan je eiwitten eten. Ik nam normaal altijd een eiwit-reep of wat chocolade melk en was dan ook heel benieuwd wat het effect van de Davitamon Sport Recovery Shake zou zijn. De shake bevat eiwitten – en ik spreek uit ervaring, die helpen ECHT bij het herstel van de spieren na zo’n inspanning. Maar wat prettig is aan deze shake is de aanwezigheid van vitamine C, wat helpt tegen vermoeidheid. Dus waar je normaal echt alleen maar voelt dat je spieren aansterken (je lijf heeft het nodig), geeft dit product je net dat beetje extra, zodat je na je je na je inspanning ook nog wat energie over hebt voor je vriend, vrienden of familie.

Davitamon Sport

Eindoordeel

Als ik Davitamon Sport een cijfer zou moeten geven, dan neig ik naar de 8. Ik heb ontzettend veel plezier van de magnesium tabletten en de recovery shake. Probeer het zelf. En geloof me, je spieren zijn je dankbaar!

Meer info: davitamonsport.nl

Lees ook:

Beeld: privébeeld Anouk
KAG-nr: 24-0716-1098

Laatste nieuws

Zie ook

3 fittips voor tijdens je zwangerschap

3 Fittips voor tijdens je zwangerschap

Blijven sporten tijdens je zwangerschap is heel goed voor je. Lees welke sport het beste bij jou past.
Dit gebeurt er met je lichaam als je twee weken niet sport

Dit gebeurt er met je lichaam als je twee weken niet sport

Zo raak je bijvoorbeeld al heel snel je kracht kwijt.
Sporten

7 Redenen dat je geen gewicht verliest ondanks veel sporten

Fanatiek aan het sporten, maar geen gewichtsverlies? Lees hier wat de reden kan zijn.