Waarom je beter ’s avonds kunt sporten

Ochtend workouts zijn erg goed, omdat je metabolisme gestart wordt. Maar volgens recent onderzoek kan 's avonds sporten positief zijn voor onze carriè

Lees ook

Ochtend workouts zijn erg goed: je metabolisme wordt gestart en je start je dag gezond. Bovendien is de kans dat je ze skipt minder groot. Maar volgens recent onderzoek kan ’s avonds sporten positief zijn voor onze carrières. 

Goed voor het geheugen

Als je vier uur nadat je iets geleerd hebt gaat sporten, is de kans groter dat je het onthoudt. Onderzoekers vroegen 72 mensen om een geheugentest van 40 minuten te doen. Daarna deden sommige deelnemers meteen een spinning workout van 45 minuten. De anderen deden dat pas uren later of helemaal niet. Toen de deelnemers twee dagen later weer samengebracht werden, kwamen ze erachter dat de mensen die vier uur na de geheugentest hadden gesport, de oefeningen beter onthouden hadden dan de rest.

Hoe dit kan, is nog niet duidelijk. Maar interessant is het wel! Als je iets moet onthouden dat je tijdens de lunch hebt geleerd, kun je dus maar beter gaan sporten om vijf uur.

Lees ook:

Bron: Women’s Health

Laatste nieuws

Zie ook

3 fittips voor tijdens je zwangerschap

3 Fittips voor tijdens je zwangerschap

Blijven sporten tijdens je zwangerschap is heel goed voor je. Lees welke sport het beste bij jou past.
Dit gebeurt er met je lichaam als je twee weken niet sport

Dit gebeurt er met je lichaam als je twee weken niet sport

Zo raak je bijvoorbeeld al heel snel je kracht kwijt.
Sporten

7 Redenen dat je geen gewicht verliest ondanks veel sporten

Fanatiek aan het sporten, maar geen gewichtsverlies? Lees hier wat de reden kan zijn.