Happy in Shape test: 6 week 2 imprez challenge

Getest: de 6 week 2 imprez challenge en dit zijn onze bevindingen.

Lees ook

Happy in Shape’s Emma test de 6 week 2 imprez challenge en werkt zich de komende tijd ontzettend in het zweet. Wat de challenge inhoudt? De challenge is bedoeld om je levensstijl om te gooien naar een wijze waarin je je fit, energiek en sterk voelt.

Dat betekent: zes weken lang, drie keer per week trainen met uitdagende work-outs van een uur, het volgen van een voedingsplan, meten van het vetpercentage en ondersteuning door personal trainers. Inmiddels heeft Emma twee weken gehad en deelt ze haar ervaringen met jullie.

De trainingen

“Aan die wekker op maandagochtend kwart over zes moet ik nog wel even wennen, er wordt namelijk op maandagochtend en vrijdagochtend zeven uur sharp getraind. De eerste ochtend ga ik met een lichte anxiety heen. Voordat we aan de slag gaan met de eerste training is het tijd om te meten, want dat gebeurt iedere twee weken. En ja, dat was toch wel even een wake-up call (letterlijk en figuurlijk). Tijd dus om de boel om te gooien en die repen Tony’s (en Haribo kikkers en McFlurry’s) links te laten liggen. Ik sport graag, maar ben best chubby dus fit de zomer in sounds well!”

“De afgelopen twee weken heb ik dan ook mijn uiterste best gedaan met het voedingsplan en de trainingen. Wat ik fijn vind aan de trainingen die gegeven worden is dat er goede persoonlijke begeleiding is. Er zijn twee trainers en zes deelnemers waardoor er goed gekeken kan worden naar je houding. Daarnaast zorgt de groepsdruk ervoor dat je doorzet. Stiekem denk ik namelijk na burpee nummer 3 al aan stoppen, maar door de groepsdruk ga ik toch door. Ik wil immers niet achterblijven… De trainingen zijn krachtige workouts: core, kracht, uithoudingsvermogen en boksen. En vooral in dat laatste kan ik me goed vinden. Boksen doen we op woensdagavond en het is fijn om na een lange dag werken even je verstand op nul te zetten en los te gaan.”

Het voedingsplan

“Het voedingsplan bestaat vooral uit groenten en veel eiwitten en heeft een bouwstenen-systeem. Per maaltijd krijg je uitgelegd waar je uit kunt kiezen om binnen je voedingsrichtlijnen te blijven.”

Wat ik bijvoorbeeld eet op een dag:

  • Ontbijt: 2 sneetjes volkorenbrood met huttenkase, kipfilet en tomaatjes
  • Lunch: salade met tonijn uit blik, komkommer, tomaat en augurk
  • Snack: appel met kaneel
  • Avondeten: kipfilet uit de oven, spinazie, gekookt ei

“Ik merk dat het ontbijt en de lunch mij prima af gaan, het avondeten vind ik echter een uitdaging. Ik ben best een grote fan van Italiaans eten, maar pasta en pizza staan helaas niet in het voedingsplan. Maar (en dat is zeker een pluspunt) je gaat er wel creatief van denken, zo maakte ik mijn eigen healthy pizza van een speltwrap, vers gepureerde tomaten uit de moestuin, groenten en Italiaanse kruiden. Eerlijk gezegd miste ik wel die dikke laag gesmolten kaas, maar dit is een lekkere gezonde vervanging en ik houd me sterk.”

Resultaat na twee weken

“Afgelopen maandag was het zo ver: tijd voor de tweede meting. Die anxiety speelde wel weer op (ik heb nou eenmaal niet zo veel liefde voor die weegschaal), maar gelukkig mag het resultaat na twee weken er zijn: -2,5 kilo en flink wat centimeters kwijt bij de borst, taille en benen (in totaal 9). Ik ben blij met de resultaten, maar buiten dat voel ik me ook echt fijner. Ik zit na twee weken al strakker in mijn vel en voel me veel energieker! Ik heb nu een goede stok achter de deur en zet daardoor door. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe het mij de komende 4 weken zal vergaan.”

“Benieuwd hoe het verder gaat met mijn challenge? Volg de Facebookpagina van Tez 2 Imprez (voor die niet altijd even charmante sportfoto’s van mij) en over twee weken plaats ik weer een update! Heb ik je enthousiast gemaakt? Meld je dan nu snel aan want 18 juli gaat de tweede 6 week 2 imprez challenge in het Rembrandtpark van start. Je kunt je hier inschrijven!”

Heb je vragen aan Emma? Laat het weten in de comments!

OOK INTERESSANT:

Laatste nieuws

Zie ook