5x healthy lunch to go

Een kaasbroodje op het station is misschien wel makkelijk, maar niet ontzettend voedzaam. Happy in Shape tipt: 5x healthy lunch to go.

Lees ook

Is gezond eten belangrijk voor je, maar ben je vaak onderweg? Dan kan een gezonde lunch nog wel eens lastig zijn. Een kaasbroodje op het station of drie bruine boterhammen met hagelslag zijn niet ontzettend voedzaam en gaan ook vervelen. Happy in Shape tipt: 5x healthy lunch to go.

Rijstsalade

Weer teveel rijst gekookt? Bewaar het restje en doe alle soorten groenten (tomaat + kikkererwten zijn onze favoriet!) er door heen. Doe er nog wat noten, vlees(vervangers), kaas en kruiden doorheen et voilà: een heerlijke lunchsalade.

Wraps

Bereid de wrap zoals op de verpakking staat (ze hebben tegenwoordig ook volkoren/meergranen/glutenvrije wraps). Leg in het midden iets van vlees/vis (wij tippen: plakjes gerookte zalm). Leg daarover heen wat plakjes avocado, tomaat, komkommer of whatever you like. Beetje mayo, curry of ketchup, wat sesamzaadjes en rol ‘m maar op. Ook lekker met roomkaas, kipfilet, komkommer en tomaatjes. Een easy lunch to go!

Couscous salade

5x healthy lunch to go

Wel 175 gram couscous in gekookt water. Snijd vervolgens groentes die je lekker vindt. Bijvoorbeeld tomaatjes, komkommer, paprika, rode ui. Top af met noten, gegrilde kip, feta kaas of mozzarella. De couscous is koud net zo lekker als warm.

Kwark

Voor wat extra eiwitten kun je kiezen voor een lichte lunch met (magere) kwark. Finish met wat noten, granola en/of vruchten. Extra lekker: een beetje honing erbij.

Quinoa met fruit en honing

Kook de quinoa volgens de verpakking (duurt ongeveer vijftien minuten, dus misschien is het handiger om dit de avond van te voren klaar te maken). Snijd alle vruchten die je lekker vindt (aarbeien, ananas, mango, druiven, banaan) en meng deze met de inmiddels afgekoelde quinoa. Doe er een beetje honing over en je hebt een super (súper) lekkere lunch voor onderweg.

Laatste nieuws

Zie ook