8 tips tegen snurken

8 tips tegen snurken. Jij wil een healthy you. Gezond eten en sport helpt, maar een goede nachtrust is net zo belangrijk. Een snurkende partner is kil

Lees ook

8 tips tegen snurken. Wij streven naar een happy, healthy you. Gezond eten en sporten helpt daar uiteraard bij, maar een goede nachtrust is net zo belangrijk. Een snurkende partner is daarom killing! Dit doe je er aan:

1. Laat hem een warme douche nemen voor hij gaat slapen. Zo zijn alle doorgangen schoon en vrij.

2. Vraag of hij zijn slaappositie verandert. Ligt hij op zijn rug? Grote kans dat hij daarom snurkt. Zorg dat hij op zijn zij blijft liggen door bijvoorbeeld een groot kussen achter hem te leggen.

3. Zorg dat hij gehydrateerd blijft. Als je niet gehydrateerd genoeg bent, kunnen je mond en neus verstopt zitten met afscheidingen. En dat kan leiden tot snurken.

4. Verban stof. Allergenen in de slaapkamer, zoals in oude kussens of de plafondventilator, kunnen leiden tot snurken.

5. Vraag of hij geen alcohol meer wil drinken ’s avonds. Of zorg dat hij zijn laatste biertje niet minder dan vier uur voordat hij gaat slapen, drinkt. Als onze keelspieren te ontspannen zijn, verzwakt onze natuurlijke verdediging tegen obstructie in onze luchtwegen.

6. Laat hem mondoefeningen doen. Raak met het puntje van je tong het achterste deel van je gehemelte en spreek de letter ‘A’ uit. Klinkt gek, maar volgens een recente Braziliaanse studie die gepubliceerd werd in CHEST kunnen mondoefeningen helpen om het snurken te verminderen.

7. Koop hulpmiddelen. Zoals een neusspray of anti-snurk beugel. Of oordopjes uitaard.

8. Als helemaal niets helpt, raadpleeg dan een dokter. Het zou kunnen dat je partner last heeft van slaapapneu of dat het snurken wordt veroorzaakt door iets wat niet zonder operatie te verhelpen valt.

Bron: goodhousekeeping.com

Laatste nieuws

Zie ook