Lunchbreak: doe een power work-out!

Personal trainer Elske Sorel pleit voor een lunchbreak: doe een power work-out

Lees ook

De hele dag aan het werk achter je computer, op de automatische piloot je koffie naar je mond brengen, het is een algemeen verschijnsel. Om alert te blijven en met de juiste concentratie, moet je met regelmaat van je stoel komen en bewegen of sporten. Personal trainer Elske Sorel pleit voor een lunchbreak: doe een power work-out! 

Het lekkerst is om eerst te bewegen en dan te eten. Er zijn al best veel kantoren waar een gym aanwezig is, waar je kunt trainen en daarna kunt lunchen. Mocht dit niet het geval zijn, kijk dan of er een park in de buurt is. Uiteraard moet je wel de tijd hebben en krijgen van je baas. Zorg dat je nog een aantal mensen zover krijgt om een lunch break power workout met jou te doen! Even de dag doorbreken en nieuwe energie opdoen.

Wat voor een workout kun je doen?

– Begin met een rondje rennen om op te warmen. Stretch je onder – en bovenlichaam. (Is de ruimte daar niet groot genoeg voor, dribbelen op je plek)

Het circuit hieronder voer je 3 x uit:

1. 20 squats (kom als je staat op je tenen)
2. 30 seconden sprinten op je plek

3. 20 lunges (om en om uitstappen)
4. 30 seconden sprinten op je plek

5. 20 push-ups
6. 30 seconden sprinten op je plek

7. 20 tricep dips (pak een bankje, muurtje, stoel enz.)
8. 30 seconden sprinten op je plek

Het circuit hieronder voer je 3 x uit:

1. 30 seconden mountain climbers
2. 30 seconden high knees

3. 30 seconden ice skaters
4. 30 seconden high knees

5. 30 seconden jump squats
6. 30 seconden high knees

7. 30 seconden lunge jumps
8. 30 seconden high knees

Als je een beginnend sporter bent, doe je alleen het 1e circuit. Heb je al ervaring en wil je even goed stuk gaan, dan doe je circuit 2 erachter aan! Je kunt hier altijd mee spelen, dus je kunt de ene week het ene circuit doen en de andere week het 2e circuit. Daarna is het nog 100 x lekkerder als je aan je lunch begint. Probeer daarbij een gezonde en voedzame lunch te nemen. Koolhydraten en eiwitten mag allebei. Je hebt als het goed is flink gezweet en energie verbrand, dus tast toe!

Liefs Elske

Elske Sorel – www.jonetsu.nl

Laatste nieuws

Zie ook