De Bijenkorf voegt een label toe aan duurzame producten. De groene bij moet het klanten makkelijker maken om deze producten te herkennen, zowel in de winkel als in de webshop.
Duurzaam
Het duurzaamheidlabel heeft betrekking op arbeidsomstandigheden, milieu en dierenwelzijn, of een combinatie daarvan. Producten en materialen die aan deze criteria voldoen, zijn vaak al gekenmerkt door wereldwijde keurmerken. Denk aan GOTS voor katoen, GRS voor gerecyclede materialen en UTZ voor duurzame koffie en cacao.
Sinds 2016 is de Bijenkorf al fanatiek bezig met duurzaamheid. Zij waren de eerste grote retailer die het Convenant duurzame kleding en textiel ondertekende, met een daarbij behorend plan van aanpak. Alles om de kleding- en textielketen te verduurzamen.
G7-top
De Bijenkorf is sinds 2011 onderdeel van de Selfridges Group. Zij waren het weekend van 24 augustus aanwezig bij de G7-top in Biarritz. Daar ondertekende de Selfridges Group, samen met eenendertig andere bedrijven een milieuakkoord. Aan deze ‘Fashion Pact’ zal de Bijenkorf zich dus ook moeten houden.
Goede zaak!