Vlogger vergiftigt zichzelf op camera door plant aan te zien voor aloë vera

Schokkend...

Lees ook

Aloë vera is een plant met veel gezondheidsvoordelen, dat was ook wat vlogger Zhang met een van haar laatste video’s in beeld wilde brengen. Het pakte echter anders uit voor de 26-jarige vrouw: ze verwarde de plant met een andere en vergiftigde zichzelf op camera.

Op de video is te zien hoe Zhang twee grote bladeren vasthoudt die veel weg hebben van de aloë vera plant. Vervolgens neemt ze een grote hap uit een van de bladeren, maar merkt ze al gauw op dat er iets niet klopt. Volgens de Shanghaiist dacht de vlogger een hap te nemen uit een aloë vera blad, maar verwarde ze het met de zogeheten Agave Americana die giftige stoffen bevat. Naar verluidt bleef Zhang achter met blaren en uitslag, en moest haar maag leeg worden gepompt om delen van de plant uit haar lichaam te verwijderen.

Aloë vera staat vaak bekend als een plant met helende effecten. Je kunt ‘m zowel voor de buitenkant van je lichaam gebruiken als in smoothies verwerken – zoals health bloggers graag doen.

6 planten die goed zijn voor je nachtrust >

Bron: Independent | Beeld: iStock, YouTube

Laatste nieuws

Zie ook