7x snacks waar je onbezorgd van kunt genieten

Eetsmakelijk!
snacks

Rond een uur of vier is het nog te vroeg voor avondeten en zijn we de lunch allemaal allang vergeten. Dat is het moment waarop snacks om de hoek komen kijken. Volgens je dieet je grootste vijand, maar van deze snacks kun je genieten zonder schuldgevoel.

Mix van noten en bessen

Noten en fruit zijn een heerlijk tussendoortje. Een voordeel van gedroogd fruit? Je kunt het langer bewaren dan vers fruit. Ga voor één handje per portie wanneer je toe bent aan een boost.

Worteltaart-havermoutkoekjes

Laat deze heerlijke snack niet liggen omdat de woorden taart en koekjes voorkomen in de naam. Deze variant is een gezond, en is daarom zeer geschikt als, tussendoortje. Klik hier voor het recept.

Wortel met hummus

Een van de bekendste snacks is misschien wel de wortel met hummus. Makkelijk mee te nemen naar je werk of in de trein én ook nog eens superlekker.

Bananasplit

Snijd een banaan verticaal doormidden, smeer aan beide kanten vetvrije Griekse yoghurt en gooi er tot slot walnoten overheen. Voilà! Een heerlijk tussendoortje.

Toast met ei

Lekker als snack, maar ook zeker als ontbijt: een geroosterde boterham met een eitje. Het maakt niet uit of je voor hardgekookt, gebakken of scrambled gaat. Een beetje paper en zout en je kunt genieten. 

Pindakaas-chocola appel nachos

Dit klinkt niet bepaald als een gezonde snack, maar toch zit dit tussendoortje vol proteïne. Ook zal de donkere chocola helpen je suiker op peil te houden. Snijd een appel in dunne plakjes, besmeer deze met 1 eetlepel natuurlijke pindakaas en strooi er stukjes pure chocola overheen. 

Reepjes peer met kaas

Kaas wordt niet vaak genoemd als snack, maar is in combinatie met peer een heerlijk tussendoortje. Snijd een peer in reepjes en leeg daarop reepjes vetvrije kaas. Eetsmakelijk!

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5dcd034049657', placement: 'Below Article Thumbnails 2', target_type: 'mix' });