3X Dit moet je níet eten voor een work-out

3X Dit moet je níet eten voor een work-out

Snel iets eten voor je gaat sporten? Deze 3 producten kun je beter laten staan.

1/ Mueslirepen

Vlak voor je training een muslireep eten is niet bevordelijk voor je sportprestaties. Veel van deze repen zitten namelijk bomvol suikers. Hoewel deze suikers je een energiepiek geven, is deze maar van korte duur. Dit betekent dat je snel uitgeput raakt en niet in staat bent je work-out optimaal uit te voeren.

2/ Avocado’s

Een avocado kan je zonder spijt opeten: de groene vrucht zit vol met gezonde vetten. Toch is het eten van een avocado vlak voor het sporten een minder goed idee. Je lichaam kan die gezonde vetten maar langzaam verteren. Dat kan zorgen voor flinke steken en andere buikpijntjes. Daarnaast is je lijf zo druk bezig met het verwerken van de avocado, dat het ‘vergeet’ om energie te leveren. Daarom voel jij je niet zo energiek en krachtig als normaal.

3/ Hummus

Kikkererwten kunnen voor een opgeblazen gevoel, steken, krampen én ongewenste lichaamsgassen zorgen. Zeker tijdens het sporten is dit verre van comfortabel. Doe jezelf - en je medesporters - daarom een plezier en bewaar die crackers met hummus tot na het sporten. 

 

Door Suzanne Meeuwissen

Beeld: iStock


Recent


Gerelateerde artikelen