doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');

5 groentes die bomvol zitten met eiwitten

Fanatieke sporter? Dan wil jij dit vast weten!
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-614829cb4e8b7 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614829cb4e8b7 img{#fig-614829cb4e8b7 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-614829cb4e8b7 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614829cb4e8b7 img{#fig-614829cb4e8b7 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-614829cb4e8b7 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614829cb4e8b7 img{#fig-614829cb4e8b7 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-614829cb4e8b7 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614829cb4e8b7 img{#fig-614829cb4e8b7 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}5 groentes die bomvol zitten met eiwitten

Ben jij druk bezig met sporten, spieren opbouwen en/of afvallen? Dan maak jij vast gretig gebruik van eiwitshakes en gekookte eieren. Natuurlijk horen er in een eiwitrijk-dieet ook groentes. Er zijn namelijk genoeg groentes die ook bomvol zitten met eiwitten! Benieuwd welke dat zijn? Lees dan snel verder! 

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

Krachtvoer 

1. Spinazie 

Deze had je natuurlijk al verwacht! Popeye is niet de enige die deze groente eet om spieren op te bouwen, want jij kan dat ook! 

2. Broccoli

Deze groente is en blijft een grote favoriet. Het zit boordevol met vitamine C en vezels (lees gezonde darmen en dus plattere buik), maar daarnaast ook vol met eiwitten. Winning! 

3. Spruitjes 

Ook spruitjes zitten vol vezels en zijn, net als de broccoli, goed voor je darmen. Daarnaast zitten er heel veel eiwitten in én nog veel meer andere vitamines. Niet zo gek op spruitjes? Tegenwoordig zijn er heel wat meer lekkere recepten met spruitjes in plaats van alleen het koken. Probeer eens een lekker recept uit, en daarna horen we je wel weer! 

4. Gebakken aardappel 

Huh, aardappel? Jazeker, aardappelen bevatten flink wat eiwitten. Wissel je groentes af en toe af met een aardappel en je dieet blijft afwisselend en leuk. 

5. Erwten 

Erwten zijn niet zo heel populair, maar dat is eigenlijk heel onterecht. Ze zitten boordevol eiwitten en zijn ook nog eens eindeloos mee te variëren in de keuken. Wat dacht je bijvoorbeeld van frisse doperwtensoep met dille of vervang je sla eens voor doperwten en je hebt een heerlijke doperwtensalade. Eet smakelijk! 

Lees ook: De tequila-plant blijkt hele grote gezondheidsvoordelen te hebben

Bron: Women's Health UK, Beeld: iStock 

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');