doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');

7 Dingen die je gelukkiger maken

Het is allemaal niet zo moeilijk.
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-61480b454c6ff img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61480b454c6ff img{#fig-61480b454c6ff img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-61480b454c6ff img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61480b454c6ff img{#fig-61480b454c6ff img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61480b454c6ff img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61480b454c6ff img{#fig-61480b454c6ff img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61480b454c6ff img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61480b454c6ff img{#fig-61480b454c6ff img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}7 Dingen die je gelukkiger maken

Een regenbui, een gat in je lievelingsshirt of een dikke file waarin je terecht komt; er zijn altijd wel dingen die je dag verschrikkelijk kunnen maken. De dag is pas net begonnen en je instelling om er wat van te maken is alweer verleden tijd. Toch zijn er altijd types die altijd vrolijk lijken te zijn. Per persoon is dit natuurlijk weer verschillend, maar er zijn wel acht dingen die ook jij kunt doen om een gelukkiger mens te worden.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

1. Maak altijd en to-do-list

Als je geen idee hebt wat je op een dag allemaal moet doen, dan is het verstandig om een to-do-list te maken. Gelukkige mensen hebben vaak een bepaald doel op een dag, waarbij ze een kort lijstje maken met dingen die ze die dag willen afronden. Wanneer je een oneindige to-do-list maakt, komt het vaak voor dat je een aantal dingen niet af krijgt. En daar word je vaak toch lichtelijk gefrustreerd van.

2. Houd geluksmomenten bij

Je kan natuurlijk de hele dag in een negatieve sfeer blijven hangen, maar hoe fijn is het om een ‘ellendige’ dag alsnog positief af te sluiten. Veel mensen die aan het einde van de dag een positieve zin opschrijven, gaan vaak met een fijn gevoel naar bed. Vind je dat iets te ver gaan, dan kan je ook een leuk appje naar een vriendin sturen.

3. Zorg goed voor jezelf

Hoe druk je leven ook is, zorg ervoor dat je jezelf niet vergeet. Tijd voor jezelf is belangrijk, dus zorg ervoor dat je minimaal dertig minuten per dag iets doet wat je écht leuk vindt.

4. Vergeet niet te ontbijten

Als je niet ontbijt, merk je op een gegeven moment dat je steeds minder energie hebt. Dit leidt vaak tot stress en dat betekent weer dat je sneller chagrijnig wordt. Zorg er dus voor dat je in ieder geval iets binnenkrijgt ’s ochtends, hoe druk je ook bent.

5. Luister je favoriete muziek

Zet vooral leuke en vrolijke muziek op, want dit doet wonderen voor je humeur. Mocht je in een dip zitten, dan is het niet echt handig om tranentrekkers van Adele te luisteren.

6. Drink de hele dag water

Probeer de gedurende dag zoveel mogelijk te drinken, maar het liefst acht glazen per dag. Volgens verschillende onderzoeken van de Universiteit van Connecticut houdt het je scherp. En tsja, je moet er wel veel van naar het toilet, maar even van je computer vandaan doet vaak ook wonderen.

7. Ga op tijd naar bed

Als je uitgerust bent, ben je automatisch ook gelukkiger. Zorg dus dat je op tijd in bed ligt, zodat je ook de slaap pakt die je nodig hebt.

Lees ook: Goed nieuws: geluk is besmettelijk

Bron: Libelle Beeld: iStock

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');