doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');

Bootylicious: dit zijn de beste workouts voor strakke billen

Laat de zomer maar komen!
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-60feea5e85554 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60feea5e85554 img{#fig-60feea5e85554 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-60feea5e85554 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60feea5e85554 img{#fig-60feea5e85554 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60feea5e85554 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60feea5e85554 img{#fig-60feea5e85554 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60feea5e85554 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60feea5e85554 img{#fig-60feea5e85554 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}workouts billen

De meeste mensen zitten het grootste deel van de dag, zeker in tijden van corona, waardoor je billen lui worden. Werk je niet aan je billen tijdens je workout, dan kan dat leiden tot blessures. Maar dat betekent niet dat je eindeloos squats moet doen. Met deze groepslessen kom je ook heel ver. Ze zijn nu (nog) niet live in de sportschool te volgen, maar gelukkig kom je met een online les of YouTube video ook heel ver!

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

1. Spinnen
Tenzij je thuis een eigen fiets hebt, wordt deze nu een beetje lastig, maar toch goed om te weten: met deze workout train je niet alleen je billen, maar verbrand je ook nog eens veel calorieën, twee vliegen in één klap dus. Zorg dat je de juiste fiets hebt om pijn te minimaliseren en de effectiviteit voor je bilspieren te vergroten. Als je naast de fiets gaat staan, moet het zadel het bovenste van je heup raken. Je knieën moeten gericht zijn op je tenen tijdens het fietsen, ze mogen niet naar binnen of naar buiten gaan.

2. Barre
Deze mix van pilates, yoga, krachttraining en ballet is geweldig voor je booty. De leuning wordt gebruikt als steun tijdens balansoefeningen. Deze kleine ballet bewegingen lijken misschien simpel, maar niets is minder waar. Ze maken je spieren langer waardoor ze meer melkzuur produceren en je lichaam meer verbrandt.

3. Pilates
Tijdens een Pilates les gebruik je werkelijk al je spieren. Vraag je instructeur hoe je de bewegingen nog intensiever kunt maken en probeer zo nu en dan nieuwe bewegingen uit om het interessant te houden.

4. Yoga
Door yoga word je erg flexibel en dat is positief voor de andere workouts die je doet. De beste truc om tijdens yoga aan je billen te werken? Doe meer bewegingen op één been.

5. Crossfit
Crossfit is een erg intensieve en gevarieerde workout die geïnspireerd is op gewichtheffen en gymnastiek. Je pakt veel spieren tegelijk aan, dus ook je bilspieren. Laat de sportscholen maar weer openen!

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');