doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');

Deze 5 dingen zou je volgens voedingsdeskundigen vaker moeten eten

Maak je aantekeningen?
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-61516ed6de6ae img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61516ed6de6ae img{#fig-61516ed6de6ae img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-61516ed6de6ae img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61516ed6de6ae img{#fig-61516ed6de6ae img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61516ed6de6ae img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61516ed6de6ae img{#fig-61516ed6de6ae img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61516ed6de6ae img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61516ed6de6ae img{#fig-61516ed6de6ae img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}tips voedingsdeskundigen

Wil jij gezonder, fitter of misschien slanker worden? Dan moet je volgens de volgende voedingsdeskundigen wat meer van bepaalde voedingsmiddelen eten of drinken. We noemen de belangrijkste vijf voor je op.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

1. Water 

Het was natuurlijk al langere tijd bekend dat water goed is voor je gezondheid, maar geregistreerd voedingsdeskundige Charlotte Stirling-Reed zegt er het volgende over: "Als je genoeg water drinkt, helpt het je lichaam om de vezels uit je voeding beter te verwerken. Het water wordt opgezogen door de vezels en dragen bij aan het goed functioneren van je spijsvertering. Daarnaast helpt het om alles de juiste richting op te sturen." Nóg een reden om meer water te drinken, dus!

2. Gember

Volgens voedingstherapeut Penny Crowther is gember echt een wondermiddel. "Het helpt tegen een opgeblazen gevoel en het is ook nog eens erg lekker en veelzijdig. Zo kun je er thee van maken, maar ook toevoegen aan soepen, curries en nog veel meer. Daarnaast is ook knoflook een aanrader, omdat dat een antibacteriële werking heeft."

3. Spruitjes

Volgens Charlotte zijn spruitjes echt een briljante vezelrijke groente. "Dat zijn natuurlijk de meeste soorten groenten en fruit, en bevatten daarnaast ook nog eens water die de vezels dan weer ondersteunen. Spruiten zijn heel goed voor je darmen en geven een boost aan de darmflora." Geen fan van spruiten? Erwten, vijgen, bessen, avocado en peren zijn ook een aanrader.

4. Yoghurt

We bedoelen dan natuurlijk niet de gezoete en op smaak gemaakte yoghurtjes. Charlotte: "Goede, volle yoghurt is een goede bron van probiotica. Dit zijn bacteriën die erg goed zijn voor het optimaal functioneren van je darmen."

5. Pepermuntthee

Pepermuntthee is volgens Penny het perfecte drankje voor na je maaltijd. "Pepermunt- en ook venkelthee zijn heel goed voor je spijsvertering."

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');