4 dingen die je niet moet doen na een work-out

Goed om te weten wat je niet moet doen!
vrouw bank

Ben je net lekker naar de sportschool geweest, dan zijn dit vier dingen die je beter niet kunt doen. Het zorgt er namelijk voor dat al je harde werk voor niets is geweest. En dat wil je natuurlijk niet. 

1. Sportkleding aanhouden

Wil jij na het sporten nog wel eens je sportoutfit aanhouden? Dat is niet heel verstandig... Waarom? Tijdens het sporten span je je natuurlijk, of althans daar gaan we vanuit, intensief in en dat veroorzaakt onder meer transpiratieplekken onder je oksels. Deze natte plekken ruiken niet alleen naar 'roosjes', maar kunnen, als je lichaam is afgekoeld, ook verkoudheid veroorzaken. Dus, na 't sporten is het voortaan direct douchen.

2. Direct op de bank gaan zitten

Het is soms fijn om direct na het sporten op de bank te ploffen en Netflix aan te zetten. Dit is echter niet goed voor het herstel van je lichaam. Je kunt er beter voor kiezen om bezig te blijven. Ga bijvoorbeeld een stukje lopen om je spieren af te laten koelen.

3. Niet direct eten na je workout

Het beste is om ongeveer twintig tot dertig minuten te wachten met eten na het sporten. Ook is het belangrijk om genoeg water te blijven drinken. Kies voor een gezonde snack met proteïne en koolhydraten voor (optimaal) spierherstel.

4. Zwaar werk verrichten

Na een work-out zijn je spieren vermoeid, helemaal als je niet veel hebt gegeten en gedronken. Zorg er daarom voor dat je na het sporten genoeg rust neemt. 

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5dd4d20b7504c', placement: 'Below Article Thumbnails 2', target_type: 'mix' });