Werkgewoontes die je leven een stukje makkelijker maken

Handig.

Het is makkelijk om snel in je werk op te gaan. Want: je hebt genoeg te doen. Dit kan ervoor zorgen dat je bureau een troep is, je tussendoor ‘ongezond’ zit te snacken en dat je vergeet om af en toe even je benen te strekken. Daarom 7 werkgewoontes op een rij, die je leven een stukje makkelijker kunnen maken op kantoor. 

Zeven tips 

1. Zorg voor een opgeruimd bureau

Ruim alles wat niet op je desk hoort te liggen op. En wist je dat visuele rust ook zorgt voor mentale rust? Houd je bureau dus netjes. 

2. Leg in je bureaulade een snack

Handig als je een afternoon dip hebt. Soms heb je in de middag gewoon even wat meer suiker nodig. Fijn als het dan binnen handbereik ligt. 

3. Sta iets eerder op

Je dag begint een stuk relaxter als je een klein beetje eerder opstaat. Je hebt meer tijd, waardoor je rustig kunt wakker worden en je klaar kunt maken. 

4. Maak je lunch de avond van tevoren klaar

Het scheelt in de ochtend echt tijd. En hoe heerlijk is het als je een rijk belegde boterham mee kunt nemen naar werk? Precies! 

5. Als je stagiaires hebt, zet ze dan goed in

Ze zijn er om te leren, niet om koffie en andere huishoudelijke taakjes te vervullen. Geef ze dus iets te doen!

6. Beperk het appen met vrienden 

Leuk om je Whatsapp Web continu aan te hebben staan en uitgebreid met je vriendinnen te chatten, maar het kost je ook bruikbare werktijd. Geef jezelf even een cutoff time, zodat je je kunt focussen op je werk. 

7. Noteer nuttige informatie tijdens vergaderingen op een digitaal apparaat

Het gaat veel sneller als je mee kunt typen met het verhaal dat vertelt wordt. Aantekeningen maken in je notitieboekje kan ook, maar voor je het weet zit je als een malle mee te schrijven en volg je niet meer wat er nou precies gezegd is. 

Bron: Marie Claire | Beeld: iStock

Laatste nieuws