Nieuwe focus
In de wereld van beauty is er een snelgroeiende trend ontstaan die de manier waarop mensen naar make-up kijken, herdefinieert: make-up met een focus op huidverzorging. Deze trend, die de nadruk legt op producten die niet alleen het uiterlijk verbeteren, maar ook de huid voeden en beschermen, wint aan populariteit.
No make-up look
De frisse, no-makeup look is here to stay. Maar de minimalistische trend heeft een upgrade gekregen met de opkomst van producten die make-up en huidverzorging in één combineren. Trendsetters zoals Hailey Bieber zweren bij producten die de natuurlijke schoonheid benadrukken, zonder heftige dekking te bieden, en bovendien je huid ondersteunen en verzorgen.
Multifunctionele producten
Producten die passen bij deze trend letten niet alleen op cosmetische voordelen zoals dekking en kleur, maar bevatten ook ingrediënten die hydratatie een boost geven, zonbescherming bieden en anti-verouderingseigenschappen hebben. Denk bijvoorbeeld aan een foundation met kalmerende en hydraterende ingrediënten. Merken zoals Drunk Elephant en Fenty waren snel met het aanbieden van producten die passen bij de trend, en luxe merken zoals Tatcha volgen met items die je huid verzorgen én er goed uit laten zien. Inmiddels gaan ook bekende mainstreammerken zoals Maybelline en L'Oréal mee met deze trend.
Verzorgende ingrediënten
Door deze groeiende vraag worden veel voorkomende ingrediënten, zoals hyaluronzuur, vitamine C, retinol en antioxidanten, toegevoegd aan gelaatsproducten zoals foundation of skin tints. Deze ingrediënten zorgen voor voordelen zoals hydratatie, anti-aging en bescherming tegen schadelijke invloeden van buitenaf, terwijl ze tegelijkertijd de look van de make-up verbeteren. Zo helpen ze een egale teint te bereiken, verzachten ze fijne lijntjes en rimpels, verkleinen de poriën en zorgen voor een stralende huid.
Bewuste producten
Dit weerspiegelt een verschuiving naar producten die niet agressief voor de huid zijn en die vaak natuurlijke, biologische of huidvriendelijke ingrediënten bevatten. Bovendien speelt de vraag naar transparantie en duurzaamheid in de beauty-industrie een grote rol in de voorkeur voor producten die zowel effectief als mild zijn. Beauty met liefde voor je huid, daar word je toch blij van?
- Explorer Research, Max Factor
- Adobe Stock, Max Factor, Kosas, Dr. Jart, Clinique, bareMinerals, IT Cosmetics