doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');

Goed nieuws: een dagje zondigen mag

Volgens de wetenschap is het helemaal niet erg om eens een dagje te zondigen. Maar je moet het wel op de goede manier doen.
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-6173643651c80 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6173643651c80 img{#fig-6173643651c80 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-6173643651c80 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6173643651c80 img{#fig-6173643651c80 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-6173643651c80 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6173643651c80 img{#fig-6173643651c80 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-6173643651c80 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6173643651c80 img{#fig-6173643651c80 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Goed nieuws: een dagje zondigen mag

Goed nieuws: volgens de wetenschap is het helemaal niet erg om eens een dagje te zondigen. Maar je moet het wel op de goede manier doen. 

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

We denken allemaal dat we kilo's aankomen tijdens de feestdagen, maar dit schijnt helemaal niet het geval te zijn. Volgens een onderzoek in de 'Journal of Consumer Psychology' is een keertje zondigen namelijk helemaal niet zo erg dan we denken. Sterker nog: volgens het onderzoek kan een dag zondigen per week je zelfs helpen afvallen. Je houdt je dieet namelijk veel beter vol op deze manier. 

Plan het zondigen in

Er is uiteraard een 'maar': het zondigen moet wel op een gepland moment gebeuren. Als je het namelijk ongepland doet, zal je sneller denken: ach, nu maakt het toch niet meer uit, dus kan ik me net zo goed laten gaan. Terwijl als je voor jezelf inplant wanneer je mag zondigen, je meer controle hebt.

Zo doe je het goed

Toch nog bang om te zondigen? Met deze drie tips doe je het zeker goed.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');
  • Kook je aardappelen of pasta van tevoren en laat ze afkoelen. Koolhydraten worden dan namelijk omgezet in resistent zetmeel, waardoor je een voller gevoel hebt en meer vet zal verbranden. 
  • Vries je brood in en ontdooi het daarna in de broodrooster. De koolhydraten worden dan complexer, waardoor je suikerpiek minder groot zal zijn.
  • Kies voor verse producten. Voedsel in blik is altijd bewerkt. Daardoor wordt het sneller omgezet in glucose en wordt er minder vet verbrand. 

Lees ook:

Beeld: iStock | Bron: nina.be