Yolanthe Cabau: 'Het moederschap is anders dan ik vooraf had gedacht'

"Mijn eigen hart breken is één ding, maar je kind mogelijk verdriet doen door te scheiden is echt iets anders."

Premiere De Allergrootste Slijmfilm

Binnenkort schittert Yolanthe Cabau in de romantische komedie Oei, ik groei. Hierin vertolkt ze de rol van first time mom Ilse. En dat maakt nieuwsgierig naar Yolanthe's eigen kijk op het moederschap. 

Alleenstaande moeder

In de nieuwste Beau Monde praat Yolanthe openhartig over ouder zijn. "Het moederschap is anders dan ik vooraf had gedacht", deelt ze eerlijk. Hiermee doelt ze op het feit dat zij en de vader van haar zoon niet meer samen zijn. "Natuurlijk wilde ik dat gezin, voor mezelf en voor Xess. Dat dit niet is gelukt, vind ik – zoals waarschijnlijk veel alleenstaande moeders – enorm moeilijk. Mijn eigen hart breken is één ding, maar je kind mogelijk verdriet doen door te scheiden is echt iets anders."

Het is inmiddels enkele jaren geleden dat Yolanthe van haar man Wesley Sneijder scheidde. Verdrietig, maar volgens Yolanthe hebben ze het toch goed gedaan voor hun zoon. "Xess heeft ons nooit ruzie zien maken. En ik ben dankbaar voor de vriendschap die ik nog steeds met Wesley heb: we kennen elkaar door en door en hebben niets dan liefde en steun voor elkaar. We zijn echt samen de ouders van onze zoon."

Wonen in Los Angeles

Yolanthe is met regelmaat op Nederlandse bodem te vinden, maar zij en Xess wonen vooral in Los Angeles. Met name in het begin was dat wel erg wennen. "Het was in het begin als single moeder in een nieuw land even zoeken naar de balans", deelt ze daarover. "In het begin kende ik nog niet veel mensen. Inmiddels help ik regelmatig op school – onder andere als luizenmoeder, met die handschoentjes! – en zo leerde ik moeders kennen bij wie Xess op play date gaat. Dan ga ik gezellig mee."

Meer lezen? In de nieuwste Beau Monde vertelt Yolanthe meer over het leven in Los Angeles, hoe ze als moeder is en over het karakter van haar inmiddels zeven jarige zoon. 

Bron: Beau Monde (interview Agnes Hofman) | Beeld: NL Beeld/BrunoPress