Party powerwork-out: hardloop powersprints

Succes!

Chocoladeletters, kerstkransjes, oliebollen, bubbels… Heerlijk, die feestdagen en alle borrels die eraan voorafgaan, maar al die lekkernijen gaan er niet vanzelf weer af. Daarom drie powerwork-outs om fit die decembermaand door te komen. Vandaag vertellen je we hoe de tweede workout eruitziet.

Buiten rennen

Geen zin om binnen te sporten? Hoeft ook niet. Trek je hardloopschoenen aan en ga naar buiten. Er zijn weinig oefeningen die zo efficiënt zijn als sprintjes trekken. Hiermee boost je je vetverbranding en werk je aan je spieropbouw en snelheid.

Warming-up:
• 1 minuut heel rustig joggen.
• 30 seconden hakken-billen: joggen terwijl je met de hakken van je schoenen je billen aanraakt.
• 30 seconden knee raises (joggen terwijl je je knieën omhoog tilt)

Kern
Herhaal onderstaande ronde vier keer:
• 4 minuten rustig hardlopen: op 60 procent van je kunnen.
• 30 seconden sprinten: loop op 90 procent van je kunnen.
• 30 seconden rustig dribbelen: op 40 procent van je kunnen

De uitsmijter
Finish deze work-out met 30 seconden voluit sprinten

Cooling down
Dribbel 1,5 minuut rustig uit, zodat je hartslag geleidelijk zakt. Doe daarna wat dynamische stretchoefeningen zodat je de dag erna niet zo veel spierpijn krijgt.

Tip: wil je nog meer uitdaging? Zoek een heuvel of trap of doe de oefeningen springend.

Tekst: Babette Dessing | Beeld: Adobe Stock

Laatste nieuws