Dit moet je eten bij een opgeblazen gevoel

Wie heeft er nog meer last van een opgeblazen gevoel?
Gevoel

Een opgeblazen gevoel? Iedereen heeft er weleens last van. De oorzaak? Teveel, of juist te weinig, eten. Maar ook voedingsmiddelen kunnen een opgeblazen gevoel veroorzaken, of juist verhelpen. Wat je moet eten om van een opgeblazen gevoel af te komen, zochten we voor je uit.

Opgeblazen

Een opgeblazen gevoel heb je in twee soorten. De eerste variant wordt veroorzaakt door verkeerd eten wat resulteert in vastzittende gassen. Voedingsstoffen als bonen, zuivel of vet kunnen dit soort gassen veroorzaken. De tweede soort komt door het vasthouden van water (vocht). Je hebt het gevoel dat je helemaal opgezwollen bent en eruitziet als een Michelin-mannetje. Een opgeblazen gevoel door teveel vocht kan komen door hormonale veranderingen, menstruatie, niet genoeg drinken of door te veel zout voedsel te eten.

Voeding

Het is daarom belangrijk om naast het juiste eten te nuttigen, ook voldoende water te drinken. Zeker wanneer je kiest voor eten met veel vezels, moet je erop letten om genoeg te drinken. Probeer water met prik te vermijden, dit zorgt namelijk nog meer voor een opgeblazen gevoel. Daarnaast is het verstandig om deze 27 etenswaren eens te proberen om van je opgeblazen gevoel af te komen.

  1. Yoghurt
  2. Gember
  3. Bananen
  4. Citroenen
  5. Avocado
  6. Komkommer
  7. Asperges
  8. Kiwi
  9. Witte bonen
  10. Ananas
  11. Rode bieten
  12. Tomaten
  13. Kokosnootwater
  14. Artisjokjes
  15. Courgette
  16. Havermout
  17. Spinazie
  18. Frambozen
  19. Blauwe bessen
  20. Watermeloen
  21. Zoete aardappel
  22. Munt
  23. Donkere chocola
  24. Sinaasappels
  25. Granaatappel
  26. Grapefruit
  27. Linzen
window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5dd4d2353dfcd', placement: 'Below Article Thumbnails 2', target_type: 'mix' });