Zó boost jij je seksleven

Gaat helemaal goed komen met deze vijf tips!
  • Fun
  • Redactie Happy in Shape
Seksleven

Een ingedut seksleven? Don’t worry, je bent niet de enige. Want wie heeft er niet een overvolle agenda, een druk gezinsleven én een Netflix-verslaving. Maar er is zeker wat aan te doen. Deze elf boosters helpen je weer genieten tussen de lakens. Have fun!

1. Maak je niet druk om de frequentie

We doen er bijna allemaal aan: ons drukken maken of we wel vaak genoeg seks hebben. Uit onderzoek van BBC blijkt zelfs dat we vaak denken dat anderen meer seks hebben dan wij. Niet doen! Dit blijkt namelijk juist een killer voor je libido te zijn. En het mooie is, hoe vaak je seks hebt, heeft totaal geen effect op hoe gelukkig je met je seksleven bent, blijkt uit Amerikaans onderzoek. Houd je dus niet langer bezig met gemiddelden. Seks hebben wanneer júllie er zin in hebben, dat werkt.  

2. Geen stress

Wie kent het niet: een overvolle agenda waardoor je amper tijd hebt voor jezelf en elkaar en als een stresskip rondloopt. Onderzoek van de Universiteit van Michigan (VS) toont het nog eens aan: stress is funest voor je libido. Vooral bij vrouwen is het vaak een mood-killer. Dus zorg dat je genoeg tijd plant om met elkaar te zijn. En als het moment eenmaal daar is, helpen de geur van drop en komkommer bij vrouwen en de geur van pizza en popcorn voor mannen om opgewonden te raken. Dat je het even weet!

3. Train je bekkenbodemspieren

Voortbordurend op puntje 3: die meditatiesessie kan je meteen mooi combineren met het trainen van je bekkenbodemspieren. Volgens de Amerikaanse yoga-expert Karly Treacy is dit niet alleen goed voor je flexibiliteit en een mindfulness leven, het zorgt ook voor een beter seksleven. Want als je spieren down there sterk en flexibel zijn, krijg je betere orgasmes. Een goede oefening: ga op een harde stoel zitten en zet je voeten plat op de grond. Spreid je benen zo wijd mogelijk en houd je rug recht. Probeer nu de bekkenbodemspieren samen te knijpen en houd dit drie seconde vast. Herhaal dit zo’n tien tot vijftien keer. Wil je echt resultaat boeken, dan zul je per dag zo’n drie sessies moeten doen. Verder no pressure… 

4. De afwas doe je samen

Een andere libido-killer: de afwas of het in- en uitruimen van de afwasmachine. Dé huishoudelijke taak die voor de meeste onenigheid tussen partners zorgt. Vooral voor vrouwen, blijkt uit onderzoek. Als jij in je eentje moet opdraaien voor de vuile vaat, ben je vaak minder tevreden over je relatie en je seksleven. Dat geldt overigens ook voor stofzuigen. Zodra je ervoor zorgt dat bij jullie die taken goed verdeeld zijn, bestaat er een grote kans dat je seksleven erop vooruitgaat. 

5. Ochtendseks maakt gelukkig

Zelfs nog voordat je je bed hebt opgemaakt, is seks een goed idee. Ochtendseks, welteverstaan. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat de stellen die hun dag met seks starten, gezonder en gelukkiger zijn dan degene die dat niet doen. Het feelgoodhormoon oxytocine komt namelijk vrij tijdens ochtendseks, dat zorgt ervoor dat jij je de hele dag verliefd en verbonden voelt. Is het met happy end? Dan maakt je lichaam stofjes aan die je oestrogeenniveau opkrikken. Dat verbetert weer de teint en textuur van je haar en huid. Genoeg redenen, dus… Een goede manier is nog even lepeltje-lepeltje liggen en de wekker ietsje vroeger zetten.