doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');

Dit is waarom je regelmatig spruitjes zou moeten eten

Toch maar vaker doen dan?
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-60feecc5d64c3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60feecc5d64c3 img{#fig-60feecc5d64c3 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-60feecc5d64c3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60feecc5d64c3 img{#fig-60feecc5d64c3 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60feecc5d64c3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60feecc5d64c3 img{#fig-60feecc5d64c3 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60feecc5d64c3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60feecc5d64c3 img{#fig-60feecc5d64c3 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}spruitjes

Spruitjes, je vindt ze lekker of hélémaal niet. Heb jij nare herinneringen aan de groene balletjes die je moest eten als kind? Toch is het aan te raden om ze regelmatig te eten. En dit is waarom.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

1. Rijk aan antioxidanten

Als het om antioxidanten gaat, staan spruitjes hoog in de voedingslijst. Zo is onderzocht dat wanneer je 2 kopjes met spruitjes eet per dag, de schade op je cellen met 30% wordt verminderd. 

2. Veel vezels

De vezels in spruitjes helpen je met het reguleren van je bloedsuikerspiegel en zorgt ervoor dat je een betere weerstand hebt. 

3. Vitamine C

Spruitjes zitten tot slot boordevol vitamine C. Eén kopje met spruitjes bevat bijvoorbeeld maar liefst 150% van de minimale dagelijkse vitamine C-dosis. Wow! 

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');