doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');

8 Voedingstips van diëtisten waar je echt iets aan hebt

Vooraanstaande diëtisten onthullen voedingsgeheimen waarvan je niet wist dat je ze nodig had.
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-60fef1970277d img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef1970277d img{#fig-60fef1970277d img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-60fef1970277d img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef1970277d img{#fig-60fef1970277d img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60fef1970277d img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef1970277d img{#fig-60fef1970277d img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60fef1970277d img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef1970277d img{#fig-60fef1970277d img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Voedingstips diëtisten

Nieuwe dingen ontdekken is altijd leuk. Van die oplossingen op alledaagse situaties (waarvan je niet eens wist dat je ze nodig had) maken alles zoveel makkelijker. Zulk soort lifehacks zijn er gelukkig ook op het gebied van voeding. De volgende 8 tips zijn aangeraden door vooraanstaande diëtisten aan TIME Magazine, en we kunnen niet wachten om ze met je te delen!

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

1. Bacon maken van aubergine
Transformeer dunne plakjes aubergine in smaakvolle namaak-bacon met behulp van olijfolie, kokossuiker, paprikapoeder, chilipoeder, knoflookpoeder en zeezout. Doe ze vervolgens even in de oven en je vergeet spontaan hoe echte bacon ooit heeft gesmaakt.

2. Tomaten roomsaus maken zonder room
Om de romige structuur aan je tomatensaus toe te voegen, kun je er wat hummus bij doen. Het smaakt heerlijk en bevat minder calorieën dan gewone room.

3. Een perfecte toevoeging aan je salsa
Voeg aan je salsa wat cottage cheese toe voor een lekkere frisse bite. Het is mager en voegt flink wat proteïnen toe aan je salsadip.

4. Geef een boost aan je baksels
Hou je van bakken? Gebruik dan eens notenboter in plaats van (room)boter of margarine. Het bevat meer goede vetten, vezels, proteïnen en antioxidanten dan gewone boter en is ook nog eens goed van smaak.

5. Voeg gewoon wat azijn toe
Azijn kan net die ene lekkere twist geven aan je eten. Probeer bijvoorbeeld eens balsamico over je fruit, zoals watermeloen. Je zou willen dat je deze healthy hack eerder had geweten!

6. Gezondere slagroom
Hou je van slagroom maar denk je ook aan de lijn? Dan is geklopte kokosroom misschien een beter alternatief. Voor wat extra smaak kun je cacao of vanille-extract toevoegen.

7. Pesto met proteïnen
Maak eens pesto met pistachenoten in plaats van pijnboompitten. Hier zitten meer vezels en proteïnen in en geven een mooie kleur aan je pesto.

8. Omarm watermeloenpitten
Sommige mensen denken dat watermeloenpitten niet eetbaar zijn, maar eigenlijk zijn ze dat juist wel. Je kunt ze bijvoorbeeld door je salade doen of gewoon uit het vuistje eten.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');