doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');

Griepje? Deze gezonde voedingsmiddelen kun je dan beter niet eten

Je wil snel beter worden, maar gezond eten is niet altijd de oplossing.
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
Griep niet eten

Hoesten en snotteren, je slap voelen en met koorts in bed: oh nee, je hebt de griep te pakken! Slapen is waarschijnlijk het enige waar je zin in hebt én je probeert extra gezond te eten, want je wil zo snel mogelijk beter worden. Maar wist je dat er ook gezonde voedingsmiddelen zijn die je juist beter kunt vermijden als je ziek bent? Komen ze.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

Spinazie

Spinazie zit toch boordevol vitamine C en mineralen? Klopt, maar toch kun je spinazie beter laten staan als je je niet lekker voelt. Wanneer je ziek bent, produceert je lichaam namelijk histamine om virussen af te weren. Dit stofje zorgt ervoor dat je allergie-achtige symptomen ervaart, zoals vermoeidheid of koorts. Histamine zorgt er dus voor dat je je ziek voelt. Bepaalde voedingsmiddelen, waaronder spinazie, stimuleren de aanmaak van histamine. Hierdoor blijf je dus langer ziek! Naast spinazie, kan je ook aardbeien, citrusvruchten en tomaten beter even links laten liggen.

Noten

Noten zijn natuurlijk hartstikke gezond. Ze bevatten veel belangrijke voedingsstoffen die je lichaam helpen beschermen tegen infecties. Toch kun je noten beter niet eten als je je niet goed voelt. Door de gezonde vetten in noten, moet je lichaam veel moeite doen om ze te verbranden. Dat terwijl je lijf die energie juist nodig heeft om de infectie te bestrijden. Wacht dus even met die hazelnoten, amandelen en cashewnoten tot je weer beter bent.

Broccoli

Wat voor noten geldt, geldt eigenlijk ook voor broccoli. Deze groene groente is rijk aan vitamine A en C, maar bevat ook veel vezels. En deze vezels zijn voor je darmen erg lastig te verteren als je griep hebt. Voel je je ziek? Ga dan dus voor groenten die minder vezels bevatten, zoals champignons of paprika.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');