doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');

Moeite met gezond eten op maandag? Dit is waarom

Het is écht moeilijker en dat heeft een reden.
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-6106e43aa8acb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6106e43aa8acb img{#fig-6106e43aa8acb img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-6106e43aa8acb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6106e43aa8acb img{#fig-6106e43aa8acb img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-6106e43aa8acb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6106e43aa8acb img{#fig-6106e43aa8acb img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-6106e43aa8acb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6106e43aa8acb img{#fig-6106e43aa8acb img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}gezond eten maandag

Op maandagochtend neem je je altijd voor om deze week écht gezond te gaan eten. In de middag ben je tot je eigen grote frustratie alweer gefaald. Maar, dat is helemaal niet zo gek!

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

In het weekend laat je je vaak wat meer gaan dan door de week. We drinken een wijntje of biertje extra, snacken er vrolijk op los en eten veel meer koolhydraten en vlees (lees: patat en pizza) dan dat we op een willekeurige woensdag zouden doen. Je maakt dan het plan om op maandag weer gewoon normaal te gaan doen, maar dat blijkt toch vrij lastig. Als je gaat slapen met alcohol in je bloed, komt je lichaam niet tot rust. Als je dus op vrijdag en zaterdag en misschien op zondag een paar wijntjes achterover tikt, slaap je niet goed en word je maandag futloos en duf wakker.

Koolhydraten geven energie en dat is waar je lichaam op zo’n moment naar snakt. Geen wonder dus dat je onbewust toch snel naar koolhydraten en vetten grijpt op een vermoeide maandag, want je lichaam probeert wakker te worden. De oplossing? Doseren, doseren, doseren. Niet doordeweeks gezond en bewust eten en in het weekend alle principes laten varen. Dit is niet vol te houden! Probeer meer balans in je eetpatroon aan te brengen, zowel doordeweeks als in het weekend. Je zal zien dat je je een stuk energieker voelt en veel minder snel snakt naar een vette hap!

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');