Sprong jij een gat in de lucht toen je hoorde dat thuiswerken niet meer verplicht is? Eindelijk je collega's weer zien! Maar, op kantoor werken heeft ook zo zijn nadelen. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat het niet altijd even schoon in op kantoor en werknemers zich daar flink aan kunnen ergeren.
Hygiëne
Uit onderzoek van Keukenloods.nl blijkt dat 22 procent van de Nederlanders de keuken van het bedrijf het smerigst vindt. En een op de vijf van de ondervraagden gaf zelfs aan frustraties over de hygiëne van de bedrijfskeuken wel eens te hebben geuit op collega's. Oei!
Ergernissen
Kom jij ook wel eens vieze vaat tegen in keuken? Dan weet je vast hoe vervelend dit kan zijn. Zo blijkt ook uit het onderzoek, want driekwart van de ondervraagden ergert zich aan collega's die smerige kopjes en borden op het aanrecht laten staan. Daarnaast stoort ook nog eens vijftien procent zich aan collega's die aan het bureau eten. Deze irritaties zorgen er dus mede voor dat een op vijf werkenden weleens ruziemaakt met zijn of haar collega's.
Duidelijke afspraken
Volgens Jeroen Langenberg van Keukenloods.nl, zorgt onduidelijkheid altijd voor ergernissen. Daarom is het belangrijk om goede afspraken te maken. Want: wat voor de een schoon is, is voor de ander een 'troep'.
Het schoonmaken van de bedrijfskeuken is volgens Langenberg een "echte team effort". "Het vraagt de inzet van alle medewerkers binnen het bedrijf. Om frictie tussen collega's te voorkomen en ervoor te zorgen dat niet alles op de schouders van één persoon valt, raad ik organisaties aan hier duidelijke afspraken over te maken", aldus Langenberg.
Bron: Marie Claire | Beeld: Suits
- Marie Claire
- Suits