doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');

6 tips om elke dag voldoende water te drinken

Twee liter water drinken? Dat is zo geen probleem meer.
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-615162782df07 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-615162782df07 img{#fig-615162782df07 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-615162782df07 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-615162782df07 img{#fig-615162782df07 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-615162782df07 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-615162782df07 img{#fig-615162782df07 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-615162782df07 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-615162782df07 img{#fig-615162782df07 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Voldoende water

Dat het belangrijk is om voldoende water te drinken, weten we allemaal. Toch gaat het de een wat makkelijker af dan de ander om de twee liter aan te tikken. Gelukkig hebben wij daar een paar tips voor.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

1. Luister naar je lichaam

Je lichaam is de handleiding naar je watergebruik. Probeer daarom goed te luisteren naar je lichaam. Heb je dorst? Trek? Of ben je moe? Je lichaam geeft aan wanneer je water moet pakken, dus negeer de signalen niet.

2. Gebruik een herbruikbare fles

Neem tijdens het wandelen of sporten altijd een bidon mee of houd een flesje binnen handbereik als je lekker op de bank ligt. Vergeet ‘m tussendoor ook niet te vullen zodat je nooit zonder water zit. Je gaat merken dat je hierdoor veel meer water binnenkrijgt!

3. Maak een dagelijks doel

Wanneer je gefocust bent op je watergebruik, gaat het waarschijnlijk een stuk makkelijker om de juiste hoeveelheid binnen te krijgen. Maak daarom dagelijks een doel met hoeveel water jij wilt drinken en zet hiervoor een timer. Je telefoon kan je hier goed bij helpen, want er bestaan een heleboel apps die je een seintje geven wanneer het tijd is om te drinken. Ideaal! Aan het einde van de dag heb je jouw dagelijkse hoeveelheid water binnengekregen en ben je gemotiveerd om het de dag erna weer te doen.

4. Pak elk uur een nieuw glas met water

Anderhalf liter water drinken op een dag klinkt als veel, maar is wel haalbaar. Je hoeft alleen ‘maar’ acht à negen glazen water te drinken. Probeer dit aantal als kleine doelen te zien. Wanneer je een kantoorbaan hebt, kun je bijvoorbeeld ieder uur een glas water pakken. Dit is niet alleen goed voor je lichaam, je staat immers continu op, maar ook voor je concentratie. Even de benen strekken zorgt namelijk voor een frisse blik.

5. Krijg een nieuwe routine

Probeer het drinken van water in je routine op te nemen. Begin de dag bijvoorbeeld meteen met een glaasje water en drink voor elke maaltijd ook een glas water. Dit voelt in het begin ietwat raar, maar op den duur zit het drinken van voldoende water in je routine. En dan komen de voordelen je tegemoet!

6. Zet het binnen handbereik

Niets is verleidelijker dan iets binnen handbereik hebben. Zet daarom altijd een glas of (herbruikbaar) flesje water op korte afstand van je werkplek. Even snel een nipje of een slok tussendoor en je kunt weer verder. Zet je glas vooral op een plek waar je ‘m continu ziet. Deze tip werkt vooral goed wanneer je heel druk bent en vergeet te drinken. Even een quick reminder, een slokje en je kunt weer verder.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');