Party powerwork-out: burn full body work-out van 25 minuten

Succes!

Chocoladeletters, kerstkransjes, oliebollen, bubbels… Heerlijk die feestdagen en alle borrels die eraan voorafgaan, maar al die lekkernijen gaan er niet vanzelf weer af. Daarom drie powerwork-outs om fit die decembermaand door te komen. Vandaag vertellen je we hoe de derde workout eruitziet.

Full body

Burn baby burn! Met deze full-bodyoefeningen zet je je benen, billen en bovenlijf aan het werk en verbrand je lekker veel calorieën. Let op: steek ze daarna niet direct in je mond, want wil je vet verbranden dan moet je zorgen dat je minder calorieën binnenkrijgt dan je verbruikt.

Warming-up:
• 30 seconden joggen op de plaats.
• 30 seconden squats.
• 1 minuut loszwaaien van je armen enn benen.

Kern
Eén ronde bestaat uit vijf oefeningen die je 30 seconden uitvoert. Na elke oefening krijg je 10 seconden rust, en na de vijfde oefening rust je 1 minuut. Doe in totaal vier rondes.

Star jumps
Ga staan, met je voeten tegen elkaar aan en houd je armen langs je lichaam. Buig je knieën waarbij je naar beneden zakt en je handen richting je enkels gaan. Spring vanuit die lage positie omhoog waarbij je zowel je armen als benen spreidt. Je maakt hierbij een X in de lucht. Breng je handen bij de landing weer terug naar je enkels.

Zijwaartse halve burpees
Ga staan in push-uppositie en spring met beide benen naar links, je voeten houd je iets uit elkaar. Spring weer terug in push-uphouding en spring direct daarna naar rechts. Dit is een vloeiende beweging. Herhaal zo vaak je kunt.

Jump squats
Zet je voeten op heupbreedte neer en maak een squat. Doe alsof je op een onzichtbare stoel gaat zitten, zodat je niet te veel naar voren leunt. Maak met je benen een hoek van 90 graden en spring daarna explosief omhoog. Zorg dat je met beide voeten tegelijk afzet en dat je ook weer volledig op je voeten landt. Na het landen zak je direct weer door je knieën voor de volgende herhaling.

Achterwaartse lunges
Zet je benen op heupbreedte en zet met één voet een grote stap naar achteren (houd je rug recht). Je achterste voet raakt met de tenen de vloer. Zak door je achterste knie en duw ’m licht naar buiten, in een
hoek van negentig graden. Je achterste knie raakt nu bijna de vloer. Duw jezelf daarna omhoog. En herhaal de oefening met je andere been.

Mountain climbers
Ga staan in push-uphouding: je handen staan op schouderbreedte en je lichaam vormt een rechte lijn. Hef je rechterknie nu richting je elleboog, kom terug in beginpositie en hef direct je linkerknie naar voren. Wissel steeds van been en maak een vloeiende, rennende beweging.

Tekst: Babette Dessing | Beeld: Adobe Stock

Laatste nieuws