Brooks Running komt binnenkort met gloednieuwe hardloopschoen Ghost 16

Voor op de wishlist!

Brooks Running

Hardloopliefhebbers verzamelen! De hardloopschoenen van Brooks Running staan altijd hoog op onze wishlist en binnenkort kunnen we weer fantaseren over een nieuw item. Op 19 juni lanceert Brooks namelijk de gloednieuwe Ghost 16.

Ghost 16

Brooks Running lanceert binnenkort de Ghost 16, de nieuwste hardloopschoen uit hun populaire Ghost-serie. Deze schoen – geschikt voor lopers van elk niveau – biedt optimale demping dankzij de met stikstof geïnjecteerde DNA Loft V3-technologie. Hierdoor is de demping tien procent lichter, negen procent zachter en geeft het tien procent meer energie terug dan de vorige versie. Klinkt goed!

Het nieuwe RoadTack-rubber zorgt voor verbeterde grip en duurzaamheid, terwijl het verbeterde air mesh bovenwerk ademend, flexibel en ondersteunend is. Ideaal als je kilometers wilt maken – ook als je nog een beginner bent.

De Ghost 16 is vanaf 19 juni online en bij retailers verkrijgbaar voor €150

In gesprek met Gerard Klein

In februari liep Happy in Shape's Annelies de Halve Marathon van Barcelona met Brooks – dit was tevens het eerste event dat Brooks na zes jaar weer omarmde als sponsor. Voor de Halve Marathon van start ging, sprak Annelies Gerard Klein, Footwear Merchandising Director EMEA bij Brooks Running sinds augustus 2023. Hij vertelde gepassioneerd over de nieuwe strategie van Brooks én over hun nieuwste schoen Ghost 16.

"De Ghost is ideaal wanneer je zoekt naar een hardloopschoen die lichtgewicht is, maar wel precies de juiste hoeveelheid comfort en demping biedt", begint hij. "De nieuwe Ghost 16 van Brooks is namelijk geüpdatet met nieuw superzacht Nitrogen-infused DNA-LOFT v3 demping en heeft een verbeterd bovenwerk van air mesh. Dat ventileert en zorgt tegelijkertijd zorgt voor genoeg stretch en structuur."

Tips voor de juiste schoen

Maar waar moet je opletten als je een nieuwe schoen wil aanschaffen? "Vraag je eerst af wat jouw doelen zijn en wat daarbij past", tipt Gerard. Iets wat volgens hem erg belangrijk is. "Want als je de verkeerde schoenen kiest, kan dat voor problemen zorgen."

"Ga bijvoorbeeld voor meer demping na een herstel van een blessure, of kies voor snelle lichtgewicht carbon voor als je een toptijd neer wilt zetten. Carbonschoenen hebben bijvoorbeeld een grote opmars gehad." Wel waarschuwt Gerard dat je niet zomaar Carbonschoenen moet aantrekken. "Laat je niet leiden door trends. Van Carbon schoenen krijgen mensen bijvoorbeeld vaak blessures, zo is gebleken. Ze zijn in sommige trainingsgroepjes zelfs verboden en mogen alleen tijdens een wedstrijd gedragen worden."

Maar hoe vind je dan die perfect fit? Gerard: "Ik ben zo trots dat wij bij Brooks niet alleen sales reps hebben, maar ook tech reps die echt erop uitgaan en bij de winkels ook de collega’s en klanten zien om zo optimaal advies te kunnen geven over de juiste fit. De Ghost is echt een allemansvriend qua schoen. De uitstraling is best neutraal en we blijven door ontwikkelen om het beste te bieden voor de runners. Of je nu veel of weinig loopt, recreatief of in wedstrijdverband. We zijn een premium merk en willen dat ook blijven, daar werken we met ons ontwikkelingsteam hard aan. Maar het advies geven aan de eindgebruiker blijft cruciaal. Want met de juiste schoen haal je nog meer plezier uit je run. Of je een winkel met goed advies of onze website met shoe finder kiest."

Vlnr: Annelies Pijper, Ramiro Ameneiro Managing Editor @runnersworldnl magazine, Gerard Klein - Director, EMEA Footwear Merchandising Brooks, Imo Muller Sport Marketing Bureau @165beats en Liene Geysen Hoofdredactrice @running_be & @runningnl2

Let's Run There

Brooks Running komt niet alleen met een spiksplinternieuwe schoen, maar heeft onlangs ook het Let's Run There-merkplatform gelanceerd. Brooks kwam met dit initiatief om mensen te enthousiasmeren over hardlopen en om een grote actieve community te creëren.

Annelies had ook de eer om James (Jim) Miles te spreken. Hij is Director of Marketing EMEA bij Brooks Running, en vertelt enthousiast over hun nieuwe merkplatform. "We groeien nu door van onze ‘Run Happy’ filosofie, iets wat heel goed bij ons paste in de afgelopen fase, naar ‘Let’s run there’", licht hij toe. "Nog meer dan ooit laten we hiermee zien dat íedereen die hardloopt een runner is; dat we er zijn voor iedereen."

"In de toekomst leggen we nog meer focus op de look en feel van de schoen. Waarbij fashion en functie gecombineerd worden, zodat je na je run je schoenen ook lekker door kunt dragen als je een koffietje gaat halen of nog even lekker de stad in gaat."

Annelies Pijper in gesprek met James (Jim) Miles Director of Marketing EMEA at Brooks Running

"De ‘Run happy’ periode was perfect voor een bepaalde fase van Brooks en blijft zeker in ons DNA maar maakt ons nog meer klaar voor de toekomst waarin we een merk zijn voor iedereen. We hopen ons marktaandeel ook in Europa te vergroten net zoals we dan in Amerika al doen met het grootste marktaandeel. En op een event zoals de halve marathon van Barcelona is het prachtig om te zien hoe hardlopen blijft verbinden. Brooks voelt als een familie en als je dat terugziet in het startvak dan ben ik heel trots om voor dit mooie merk te werken."

Fit
  • Brooks Running