doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');

Waarom je dagelijks 10 minuten je benen omhoog tegen een muur zou moeten leggen

Er zitten heel wat gezondheidsvoordelen aan.
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
Gezondheid benen tegen muur

Heb jij jezelf weleens in allerlei bochten gewrongen met yoga, in de hoop te genieten van de gezondheidsvoordelen die erbij komen kijken, maar bleek het toch niks voor jou? Wie weet is lekker rustig op je rug liggen met je benen in de lucht meer jouw ding. Dit zou namelijk wonderen doen voor je lichamelijke gezondheid.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

Op je rug liggen met je benen tegen de muur zou verschillende voordelen met zich mee brengen:

1. Verlichting van rugpijn
Rugpijn kan een vervelende gezondheidskwaal zijn, waar we gedurende de dag veel last van kunnen hebben. Dagelijkse bezigheden kunnen ervoor zorgen dat je je rug belast. Door met je benen omhoog tegen de muur aan te liggen, breng je je rug in een natuurlijke positie. Op deze manier help je je lichaam om te ontspannen en je rugpijn te verlichten.

2. Verbetering van de spijsvertering
Door met je benen omhoog tegen de muur te liggen, liggen ook je darmen in een ontspannen positie. Dit zorgt ervoor dat de spijsvertering wordt bevorderd en dat het obstipatie tegen gaat. Ook kan je eetlust sneller toenemen als gevolg van een betere en snellere spijsvertering.

3. Gezonde bloedcirculatie
Omdat dit als een omgekeerde houding wordt beschouwd, neemt de bloedstroom toe naar het bovenste deel van het lichaam. Hierdoor wordt er een zuurstofstroom mee gegenereerd. Daarnaast krijgt je lymfestelsel krijgt ook een goede boost. Deze houding helpt de zwelling in de onderste ledematen te verminderen en kan een ondersteunende werking hebben op de bloeddruk.

4. Vermindert angst en stress
Ontspannen op je rug liggen met je benen rustend tegen de muur kan helpen om je geest te kalmeren en om dingen los te laten. Gecombineerd met diepe ademhaling helpt deze houding je om te ontspannen en neemt je parasympathische zenuwstelsel het over. Dit houdt in dat de organen in je lichaam zodanig beïnvloedt worden, dat je lichaam in een toestand van rust en herstel kan komen.

Voer deze oefening 10 of 15 minuten per dag uit en je zal in korte tijd veel resultaat merken.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');