doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');

What's new: de nieuwtjes die té leuk zijn om niet te delen

Van food, health en sport tot fashion, beauty en lifestyle.
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-60fef45a33a5b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a33a5b img{#fig-60fef45a33a5b img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-60fef45a33a5b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a33a5b img{#fig-60fef45a33a5b img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60fef45a33a5b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a33a5b img{#fig-60fef45a33a5b img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60fef45a33a5b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a33a5b img{#fig-60fef45a33a5b img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}What's new

Happy in Shape verzamelt elke week de nieuwtjes die té leuk zijn om niet te delen. Van food, health en sport tot fashion, beauty en lifestyle; lees mee.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

Nieuwe geïllustreerde kaartensets Feminist Oracles en Imagine Me

Feminist Oracles is een set van 50 orakelkaarten om je te laten motiveren door de meest inspirerende vrouwen ter wereld. Wil je weten hoe je het glazen plafond kunt doorbreken? Ontdek wat Gloria Steinem zou doen. Jongleer je tussen werk en gezin? Vraag Serena Williams hoe ze het aanpakt. Moet je iets aan je houding doen? Angela Davis staat voor je klaar.

Imagine Me is een kaartenset waarmee je op een speelse en toegankelijke manier kunt praten over het ingewikkelde en intieme onderwerp identiteit. In plaats van woorden en vragen te stellen, gebruik je visualisaties om een zinvol gesprek over identiteit te beginnen. Hoe zou je jezelf of een ander persoon omschrijven? En hoe zou je deze identiteiten visualiseren?

@media (max-width: 680px){#fig-60fef45a34109 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a34109 img{#fig-60fef45a34109 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60fef45a34109 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a34109 img{#fig-60fef45a34109 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60fef45a34109 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a34109 img{#fig-60fef45a34109 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Tweede seizoen van Libresse’s ‘Baarmoederverhalen - De Podcast’ schijnt ander licht op de overgang

Met twee kersverse afleveringen van ‘Baarmoederverhalen - De Podcast’ stelt onderzoeksjournalist Liset Hamming, op initiatief van Libresse, opnieuw een onderwerp aan de orde dat ons allemaal aangaat, maar waar we te weinig over spreken: de overgang. Want wat is dat nou precies, hoe weet je wanneer je er in ‘zit’, en waarom gebeurt dat eigenlijk Met uiteenlopende ervaringen van vrouwen en in gesprekken met verschillende experts komen er alledaagse - en minder alledaagse onderwerpen aan het licht. Want wist je bijvoorbeeld dat orka’s net als mensen ook een menopauze kennen? De eerste aflevering is vanaf nu te beluisteren via SoundCloud, Spotify en iTunes. Op dinsdag 16 maart staat aflevering 2 live.

@media (max-width: 680px){#fig-60fef45a342cb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a342cb img{#fig-60fef45a342cb img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60fef45a342cb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a342cb img{#fig-60fef45a342cb img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60fef45a342cb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a342cb img{#fig-60fef45a342cb img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Dit wil je: Ben & Jerry's snackable cookie dough

De Cookie Dough chunks meteen uit je pint met ijs lepelen… herkenbaar? Na lang wachten vervult Ben & Jerry’s voor hun 30e verjaardag de grootste wens van alle Cookie Dough-liefhebbers: alleen de Cookie Dough chunks, zonder het ijs, in een zakje. Er zijn twee smaken: Chocolate Chip Cookie Dough en Salted Caramel Cookie Dough. Beide varianten zijn gemaakt van Fairtrade choco. Ze zijn vanaf volgende week te bestellen bij New York Pizza en over twee weken te verkrijgen bij Albert Heijn in het vriesvak. Perfect als topping van een dessert of gewoon als losse snack direct uit het zakje.

@media (max-width: 680px){#fig-60fef45a3448d img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a3448d img{#fig-60fef45a3448d img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60fef45a3448d img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a3448d img{#fig-60fef45a3448d img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60fef45a3448d img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a3448d img{#fig-60fef45a3448d img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Kijktip: Sophie Power - De reis van zwangerschap naar prestaties

Sophie Power is moeder en ultramarathon-trailhardloopster, die internationale bekendheid verwierf toen een foto van haar viral ging, genomen tijdens UTMB in 2018 terwijl zij haar pasgeboren zoontje borstvoeding gaf. Sindsdien heeft Sophie haar platform gebruikt om het te hebben over vrouwengezondheid en het belang van hardlopen voor het fysieke en mentale welzijn van alle vrouwen. In de afgelopen maanden is de reis van Sophie van de laatste maand van haar zwangerschap tot de geboorte van haar dochter gevolgd, en haar stappen vastgelegd van het herstel van de grote fysieke veranderingen die zwangerschap en bevalling teweegbrengen.

Unilever stopt met het woord 'normaal' op schoonheidsproducten

Unilever heeft aangekondigd dat het bedrijf het woord ‘normaal’ zal verwijderen van de verpakkingen en advertenties van al hun schoonheids- en persoonlijke verzorgingsmerken. Uit wereldwijd onderzoek naar de ervaringen van mensen in de schoonheidsindustrie is namelijk gebleken dat het gebruik van ‘normaal’ om haar of huid te beschrijven, ervoor zorgt dat de meeste mensen zich buitengesloten voelen. 7 op de tien mensen vinden dat het gebruik van het woord ‘normaal’ op productverpakkingen en advertenties een negatieve invloed heeft.

Unilever weet dat het verwijderen van ‘normaal’ alleen het probleem niet oplost, maar gelooft dat het een belangrijke stap is om discriminatie te beëindigen en een meer inclusieve definitie van schoonheid te creëren.

@media (max-width: 680px){#fig-60fef45a346c2 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a346c2 img{#fig-60fef45a346c2 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60fef45a346c2 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a346c2 img{#fig-60fef45a346c2 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60fef45a346c2 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a346c2 img{#fig-60fef45a346c2 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Chetanya de Wit ontrafelt in nieuw boek waarom het maar niet lukt om af te vallen

Arts, medium en auteur Chetanya de Wit brengt haar derde boek Waarom het ons maar niet lukt om af te vallen, verslavingsgedrag ontmaskerd uit. In het boek gaat Chetanya dieper in op gedragspatronen die we onszelf aanleren, maar waar we moeilijk vanaf komen.

Veel mensen zijn zich er wel van bewust dat ze een aantal gewoontegedragingen hebben waar ze zich niet gelukkig bij voelen, maar die ze toch blijven herhalen. Want we hebben nog niet geleerd hoe we ons brein hierin af kunnen remmen. In het boek leert De Wit je stapsgewijs met gelijk toepasbare tips hoe je van deze verslavings- of gewoontepatronen kunt afkomen.

@media (max-width: 680px){#fig-60fef45a3482d img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a3482d img{#fig-60fef45a3482d img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60fef45a3482d img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a3482d img{#fig-60fef45a3482d img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60fef45a3482d img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a3482d img{#fig-60fef45a3482d img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Runes Movement lanceert taboedoorbrekende sportkleding-lijn

Uit onderzoek blijkt dat 55% van alle vrouwen tussen de 12 en 69 jaar last heeft van pee leaks tijdens het sporten. Echter heeft de sportkledingindustrie dit probleem tot op heden niet erkend of aangepakt. Runes Movement is opgericht vanuit de missie om dat te veranderen met sports performance wear specifiek bedoeld om vrouwen tijdens het sporten van dit soort fysieke afleidingen te ontlasten.

@media (max-width: 680px){#fig-60fef45a34974 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a34974 img{#fig-60fef45a34974 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60fef45a34974 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a34974 img{#fig-60fef45a34974 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60fef45a34974 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a34974 img{#fig-60fef45a34974 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Beyond Meat® introduceert Beyond Mince®

Op tijd voor de start van de Nationale Week Zonder Vlees (8-14 maart) introduceerde Beyond Meat een nieuw product, Beyond Mince. Beyond Mince is plantaardig gehakt met dezelfde smaak, textuur en veelzijdigheid die je gewend bent van traditioneel gehakt en het bevat maar liefst 15 gram eiwit per 100 gram. Van een klassieke gehaktbal tot een heerlijke bolognesesaus of taco’s; Beyond Mince kun je voor elk gerecht gebruiken. Daarnaast heeft plantaardig vlees ook nog een positieve impact op de planeet. Vanaf nu verkrijgbaar bij de meeste winkels van Albert Heijn in Nederland en vanaf april ook in de schappen bij Jumbo.

@media (max-width: 680px){#fig-60fef45a34adc img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a34adc img{#fig-60fef45a34adc img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60fef45a34adc img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a34adc img{#fig-60fef45a34adc img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60fef45a34adc img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a34adc img{#fig-60fef45a34adc img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Skincare merk Florena Fermented Skincare gelanceerd in Nederland

Eindelijk ook in Nederland! En wel met een uitgebreide lijn van tien reinigings- en verzorgingsproducten voor het gezicht. Het nieuwe merk gebruikt in al haar producten ingrediënten die zijn ontstaan door fermentatie, een eeuwenoud natuurlijk transformatieproces. Oorspronkelijke ingrediënten worden door dit proces geboost, waardoor er krachtigere, getransformeerde ingrediënten ontstaan. De verzorgende producten zijn minimaal 99.46% natuurlijk en hebben een vegan formule. Het verminderen van de milieu-impact is belangrijk voor het merk en daarom werkt Florena Fermented Skincare met gerecyclede en recyclebare materialen. Ruikt heerlijk, voelt heerlijk en ziet er prachtig uit.

@media (max-width: 680px){#fig-60fef45a34c34 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a34c34 img{#fig-60fef45a34c34 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60fef45a34c34 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a34c34 img{#fig-60fef45a34c34 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60fef45a34c34 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a34c34 img{#fig-60fef45a34c34 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Knuffelen met de corona-proof huggle van Milka

We zijn steeds minder teder voor elkaar, blijkt uit onderzoek van chocolademerk Milka. Het gemis van tederheid geeft een gevoel van eenzaamheid en angst. Tijd om tederheid weer terug op de kaart te zetten, alleen kan een knuffel geven lastig zijn in een periode waarin social distancing nog steeds de norm is. Daarom introduceert Milka een gelimiteerde oplage van een coronaproof huggle waar je jezelf helemaal in kan rollen, maar die ook aan elkaar vast te maken zijn zodat je met een ander kan knuffelen - natuurlijk alleen met iemand uit jouw sociale bubbel.

Hou je niet zo van knuffelen maar zou je wel graag een teder gebaar willen maken naar een ander? Dan heeft Milka nog een perfecte oplossing. De tedere woordjes reep is een limited edition reep Milka chocolade met op elk blokje een lief woordje of symbool. Zo kun je iemand verrassen met een tedere en lekkere boodschap.

@media (max-width: 680px){#fig-60fef45a34da0 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a34da0 img{#fig-60fef45a34da0 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60fef45a34da0 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a34da0 img{#fig-60fef45a34da0 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60fef45a34da0 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fef45a34da0 img{#fig-60fef45a34da0 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');