doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');

Last van je onderrug? Probeer deze makkelijke strekoefening met een kussen

Geen dure massages meer nodig.
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-6106c8a9c2a96 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6106c8a9c2a96 img{#fig-6106c8a9c2a96 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-6106c8a9c2a96 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6106c8a9c2a96 img{#fig-6106c8a9c2a96 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-6106c8a9c2a96 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6106c8a9c2a96 img{#fig-6106c8a9c2a96 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-6106c8a9c2a96 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6106c8a9c2a96 img{#fig-6106c8a9c2a96 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Strekoefening kussen

Nu we al meer dan anderhalf jaar thuiswerken, beginnen we toch wel wat kwaaltjes te krijgen. We zitten de hele dag op – laten we zeggen – niet de béste stoelen, wat wel te merken is aan de pijn in de onderrug. Gelukkig hoef je hiervoor geen dure massage te boeken, want deze strekoefening kun je heel makkelijk zelf doen met een kussen. Wij leggen het je uit.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

Strekoefening

Op TikTok deelt Becca Walker, onder de naam @givemassageathome, tips voor hoe je thuis massages kunt geven én deelt ze strekoefeningen die je makkelijk zelf kunt doen. In één video laat ze zien hoe je kussens kunt gebruiken om van je rugpijn af te komen. In de video, die inmiddels meer dan 4,5 miljoen keer is bekeken en 640 duizend keer is geliket, ligt ze met haar buik over de rand van een bed. Onder haar bekken heeft ze twee tot drie kussens gestapeld. “Relax en adem tien keer diep in en uit”, schrijft Walker bij de video. Sta hierna langzaam op, terwijl je de kussens een voor een onder je bekken weghaalt.

Kussens

“Met kussens kun je jezelf een geweldige massage geven thuis om je spieren in goede gezondheid te houden”, vertelt Walker aan Well+Good. “De kussens zorgen ervoor dat je je lichaam net wat meer kunt rekken. Deze strekoefening is vooral goed voor de onderrug, omdat het de wervelkolom als het ware langer maakt. Vanuit het oogpunt van zacht weefsel kan dit helpen om een deel van het fasciaal weefsel vrij te maken en de pezen en spieren die zich aan het heiligbeen hechten, te strekken. ”

Benieuwd hoe de rekoefening eruitziet? Bekijk de video hieronder:

@givemassageathome

Reply to @givemassageathome Always listen to your lower back.

♬ original sound - Becca Walker
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');