doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');

Fitnesstrainers verklappen wat een no-go is als lunch

En daar kunnen wij van leren.
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-615172436e80b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-615172436e80b img{#fig-615172436e80b img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-615172436e80b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-615172436e80b img{#fig-615172436e80b img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-615172436e80b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-615172436e80b img{#fig-615172436e80b img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-615172436e80b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-615172436e80b img{#fig-615172436e80b img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Lunch tips

Happy & healthy zijn vergt veel meer dan alleen sporten. Bewust op je voeding letten is ook belangrijk. En als je iemand kunt vertrouwen als het op voeding aankomt, zijn het wel fitnesstrainers. Vier trainers vertelden aan PureWow wat ze nooit als lunch zouden eten en daar kunnen wij van leren.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

Wit brood

"Ik zou nooit brood eten en dan specifiek wit brood", vertelt Laura Siegle van Crossfit Outbreak. "Bewerkte koolhydraten vullen voor even, maar er zitten weinig voedingsstoffen in." Volgens haar is een salade met bladgroenten als bijvoorbeeld spinazie en hardgekookte eitjes een stuk gezonder. "Deze combinatie van proteïnen en gezonde vetten zonder bewerkte koolhydraten geven je energie voor de rest van de dag."

Rood vlees

Brian Gallagher, oprichter van Throwback Fitness, vertelt: "Ik probeer rood vlees als steak te vermijden. Hierna voel ik me altijd sloom, dus kies ik liever voor lichtere maaltijden zoals vis of kip met sla of groenten. Daarnaast eet ik in de namiddag een gezonde snack zoals een handje rozijnen of macadamianoten. Rood vlees bewaar ik voor avondeten."

Proteïnerepen

Tracy Carlinksy van Brooklyn Bodyburn vermijdt proteïne- of energierepen. "Ik vermijd zoveel mogelijk bewerkte, voorverpakte voeding, zoals bijvoorbeeld energierepen", laat ze weten. "Ze zitten vol suikers en andere onbekende ingrediënten." En daar heeft ze van geleerd: "In het verleden heb ik die fout wel gemaakt, maar ik kreeg er juist meer honger van. Ik kies liever voor een voedzame salade." Hiervoor gebruikt ze groenten, quinoa, rauwe noten en kip, zalm of ei.

Fastfood hamburger

Simon Lawson van The Fhitting Room vindt, niet heel gek, fastfood een no-go. En dan vooral een hamburger. "Ik zou 's middags nooit een fastfood hamburger eten. De kwaliteit van het vlees is meestal vreselijk slecht door de vele verzadigde vetten en waarschijnlijk ook hormonen." Hij gaat dan liever voor een halve gebraden kip zonder vel. Dan heb je toch vlees, maar minder ongezond.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');