doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');

3 Bizarre dieettrucjes die écht schijnen te werken

Het proberen waard!
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-61516a23e4f59 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61516a23e4f59 img{#fig-61516a23e4f59 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-61516a23e4f59 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61516a23e4f59 img{#fig-61516a23e4f59 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61516a23e4f59 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61516a23e4f59 img{#fig-61516a23e4f59 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61516a23e4f59 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61516a23e4f59 img{#fig-61516a23e4f59 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}dieettrucjes

Wil je graag afvallen, maar lukt het niet ondanks dat je gezond eten en regelmatig beweegt? Dan heb je misschien een plan B nodig. Deze drie dieettrucjes zijn een beetje vreemd, maar zouden echt werken. Het proberen waard!

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

1. Drink water voor je gaat eten 

Dit is misschien wel de makkelijkste truc. Uit een onderzoek van het blad Obesity is gebleken dat 1 of 2 glazen water drinken voor het eten een zeer effectieve manier is om niet te gaan overeten. Daarnaast is gebleken dat je spijsvertering met 10 procent wordt versneld als je water drinkt voor de maaltijd.

2. Slurp soep

Uit onderzoek van Appetite is gebleken dat mensen die een low-calorie soepje voor hun maaltijd aten, de rest van hun maaltijd minder calorieën tot zich namen. Daarnaast kregen de mensen die vooraf een soepje namen, minder snel weer een hongergevoel na het eten.

3. Denk jezelf slank

Onderzoekers van de Universiteit van Birmingham ontdekten dat mensen die dachten aan hun lunch van dezelfde dag de rest van de dag minder snacks aten. Tijdens de maaltijden werd hen gevraagd: hoe ziet die maaltijd eruit? Hoe ruikt het? Hoe smaakt het? Wat is de structuur? etc. Door hier bewust aan te denken, heb je minder snack-trek.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');