doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');
@media (max-width: 679px){#fig-61749907db633 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61749907db633 img{#fig-61749907db633 img.lazyloading{width: 65px;height: 65px;}}@media (min-width: 680px)#fig-61749907db633 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61749907db633 img{#fig-61749907db633 img.lazyloading{width: 65px;height: 65px;}}

Guilty? Deze fouten maakt bijna iedereen in de supermarkt

Deze 5 etenswaren kun je beter bevroren dan vers kopen

Deze bevroren etenswaren zijn beter én goedkoper dan de verse variant.
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-61749907df1cb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61749907df1cb img{#fig-61749907df1cb img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-61749907df1cb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61749907df1cb img{#fig-61749907df1cb img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61749907df1cb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61749907df1cb img{#fig-61749907df1cb img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61749907df1cb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61749907df1cb img{#fig-61749907df1cb img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}bevroren vs vers

Je denkt misschien dat verse fruit en groenten gezonder zijn, maar dat is helemaal niet altijd het geval! Bevroren etenswaren zijn vaak direct ingevroren waardoor alle voedingsstoffen behouden blijven. Door producten van de diepvriesafdeling te kopen, kan je al snel tientallen euro’s besparen én sommige bevroren etenswaren zijn zelfs beter dan de verse variant.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

Win-win

Supermarkten zijn over het algemeen zo ingedeeld dat we als eerst langs de groenteafdeling lopen. De vele kleuren en variaties in groenten en fruit zijn vaak erg aantrekkelijk. Er kleeft wel een klein nadeel aan: door veel verse producten te kopen kunnen de kosten op de kassabon al snel oplopen. En dat is helemaal niet altijd nodig, want sommige bevroren etenswaren zijn beter dan de verse variant. En het bespaart je ook nog een geld, win-win!

1. Spinazie
Diëtiste Katie Goldberg beweert dat bevroren spinazie het juweel van de diepvriesafdeling is. “Het is zo veelzijdig en veel goedkoper dan vers”, legt Goldberg uit aan Well + Good. Verse spinaziebladeren zijn een gemakkelijke basis voor een salade. Gebruik je echter spinazie in een warm gerecht, zoals bijvoorbeeld pastasaus? Dan is de bevroren variant net zo goed. De groene bladeren worden vroeg in het verwerkingsproces al ingevroren, waardoor de bevroren spinazie veel voedingsstoffen bevat. Voeg de bevroren spinazie toe aan de saus , omeletten of andere warme gerecht en je geeft je gerecht direct de nodige upgrade om voldoende vitamine en mineralen binnen te krijgen.

2. Uien
Het kopen van gesneden uien die ingevroren zijn bespaart tijd en de nodige tranen. “Ze besparen dubbel, want ten eerste snijd je de uien niet en ten tweede zijn ze al zacht geworden”, legt Goldberg uit. Ze neemt als voorbeeld dat ze de bevroren uien vooral in gerechten met rundergehakt gebruikt, zoals in chili en taco’s.

3. Roerbakgroente
Over tijdsbesparing gesproken, als je voorgesneden roerbakgroente koopt die is ingevroren, bespaar je enorm veel tijd én geld. “Ik heb altijd een of twee roerbakmengsels in mijn vriezer,” zegt Goldberg. “Voeg een snelle saus, rijst en eiwit toe en het avondeten staat zo op tafel.”

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_middle_article');

4. Edamame
“Ik ben dol op edamame en voeg het toe aan een vegetarische roerbak of bereid het als bijgerecht met rijst en bonen,” zegt Goldberg. Het is ook een gemakkelijke, gezonde snack waar haar peuter dol op is. “Slechts 30 seconden in de magnetron en het is klaar.”

5. Courgette en zoete aardappel
Spaghetti van courgette (courgetti) en zoete aardappel zijn te vinden in het diepvriesvak in bijna alle supermarkten. “Dit kan een geweldige koolhydraatarme maaltijd zijn, maar ik ben er dol op als bijgerecht,” zegt Goldberg. Eraan toevoegend dat het ook een ander bevroren etenswaar is waar haar peuter dol op is. “Je kunt het aanvullen met je favoriete saus, zoals marinade-, kaas-, pesto-, Thaise pinda- of barbecuesaus.” Het hebben van iets veelzijdigs in de vriezer dat bij alles past is de ultieme, luie én gezonde lifehack.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');