doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');

4 Dingen die je nooit moet doen na een work-out

Anders is al je harde werk voor niets geweest.
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-60fed9c8d1c02 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fed9c8d1c02 img{#fig-60fed9c8d1c02 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-60fed9c8d1c02 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fed9c8d1c02 img{#fig-60fed9c8d1c02 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60fed9c8d1c02 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fed9c8d1c02 img{#fig-60fed9c8d1c02 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60fed9c8d1c02 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fed9c8d1c02 img{#fig-60fed9c8d1c02 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}work-out fouten

Heb je net lekker gesport, dan zijn er vier dingen die je beter niet meteen kunt doen. Het zorgt er namelijk voor dat al je harde werk voor niets is geweest. En dat wil je natuurlijk niet.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

1. Sportkleding aanhouden

Wil jij na het sporten nog wel eens je sportoutfit aanhouden? Dat is niet heel verstandig... Waarom? Tijdens het sporten span je je natuurlijk, of althans daar gaan we vanuit, intensief in en dat veroorzaakt onder meer transpiratieplekken onder je oksels. Deze natte plekken ruiken niet alleen niet zo fris, maar kunnen, als je lichaam is afgekoeld, ook verkoudheid veroorzaken. Dus, na 't sporten is het voortaan direct douchen en schone kleding aan!

2. Meteen op de bank ploffen

Het is soms fijn om direct na het sporten op de bank te ploffen en Netflix aan te zetten. Dit is echter niet goed voor het herstel van je lichaam. Je kunt er beter voor kiezen om bezig te blijven. Ga bijvoorbeeld een stukje lopen om je spieren af te laten koelen.

3. Grote maaltijd eten

Het beste is om ongeveer twintig tot dertig minuten te wachten met eten van een grote maaltijd na het sporten. Ook is het belangrijk om genoeg water te blijven drinken. Ga eerst voor een gezonde snack of shake met proteïne voor (optimaal) spierherstel.

4. Zwaar werk verrichten

Na een work-out zijn je spieren vermoeid, helemaal als je niet veel hebt gegeten en gedronken. Zorg er daarom voor dat je na het sporten genoeg rust neemt. Blijf wel lichtjes actief, maar laat je lichaam ook herstellen.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');