doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_menu_allpages');

Onthuld: déze snack is het gezondst voor je hersenen

Dit eten zit boordevol vitaminen.
doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-615172980e958 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-615172980e958 img{#fig-615172980e958 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-615172980e958 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-615172980e958 img{#fig-615172980e958 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-615172980e958 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-615172980e958 img{#fig-615172980e958 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-615172980e958 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-615172980e958 img{#fig-615172980e958 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Snack hersenen

Niet eten tussen de maaltijden door? Dat is een mission impossible. Gelukkig hoeft snacken helemaal niet per se ongezond te zijn. Sterker nog: volgens wetenschappers is déze snack hartstikke goed voor je hersenen.

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_top_article');

Vitaminen

Volgens neurologen Dean Sherzai en Ayesha Sherzai zijn walnoten de beste snack om je hersenen zo gezond mogelijk te houden. Walnoten zitten boordevol vitaminen en mineralen. De noot bevat bijvoorbeeld vezels, eiwitten, magnesium, kalium, koper, zink, vitamine B6, vitamine E, polyfenolen, plantensterolen, arginine en melatonine. Jep, dat is behoorlijk wat, maar nog niet alles. Naast al deze criteria bevatten walnoten ook veel omega-3-vetten en die vetten zijn dus heel goed voor je hersenen.

Stress verminderen

Omega-3-vetten zijn belangrijk voor de miljoenen vertakkingen van de kleine slagaders, die zuurstof en voeding leveren aan verschillende delen in onze hersenen, zo legt neuroloog Sherzai uit. Verder zouden omega-3-vetzuren ook stress verminderen en zorgen voor een gezonde emotionele balans. En ze zouden ook nog eens migraineklachten kunnen verminderen.

Neuroloog Sherzai stelt als laatste nog dat mensen die vaak walnoten eten, minder snel dementie kunnen krijgen. Kortom, walnoten zijn goed voor je gezondheid! Snacken maar!

doDisplay('div-gpt-ad-HISNL_in-content_bottom_article');